اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

توزیع 350 هزار نهال رایگان توت در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید 350 هزار نهال توت در این استان خبر داد و گفت: نهال‌های تولید شده، رایگان بین نوغانداران کشور توزیع شده است.

توزیع 350 هزار نهال رایگان توت در کشور

اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه ابریشم در سال‌های گذشته در گیلان نابود شده بود اظهار داشت: احیای ابریشم یکی از حرکت‌های بسیار خوب دولت است.

وی تولید پیله ابریشم را یکی از راه‌های درآمدزایی کشاورزان به‌ویژه در ایام بهار عنوان کرد و افزود: سال گذشته با اعلام نرخ تضمینی پیله ابریشم تولید این محصول افزایش یافته است.

روحی از تولید 350 هزار نهال توت در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نهال‌های تولید شده به صورت رایگان بین نوغانداران کشور توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش نرخ تضمینی خرید پیله ابریشم در سال جاری، ابراز داشت: امیدواریم ابریشم دوباره جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

وی در ادامه افزایش تولید گوشت سفید به میزان 114 هزار تن در گیلان را از جمله فعالیت‌های جهاد کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 34 هزار تن گوشت قرمز و 339 هزار تن شیر در گیلان تولید شده است.

روحی جهش صادراتی آبزیان در گیلان را از موفقیت‌ها در این بخش ذکر کرد و یادآور شد: سال گذشته چهار هزار تن ماهی از استان به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر خصوصی‌سازی در تولید و عرضه داروهای دامی تاکید کرد و گفت: سیستم‌های نوین آزمایشگاهی در گیلان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در گیلان، اذعان کرد: امسال 10 هزار هکتار اراضی گیلان در حال نوسازی است و در مجموع حدود 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تجهیز و نوسازی می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.

روحی، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی را در توسعه این بخش مهم دانست و اظهار کرد: بیش از یک میلیون و 550 هزار تن محصولات کشاورزی با ظرفیت اشتغال 9 هزار و 132 نفر و سرمایه ثابت یک‌هزار و 360 میلیارد تومان در گیلان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، افزود: ساماندهی تالاب انزلی یکی از افتخارهای دولت احمدی‌نژاد است.

وی ادامه داد: رعایت بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان محیط زیست با مدیریت پسماندها در گیلان در حال اجراست.

روحی از پیشرفت فیزیکی 99 درصدی کارخانه کمپوست رودسر خبر داد و تصریح کرد: کارخانه کمپوست انزلی 90 درصد پیشرفت دارد ضمن اینکه کارخانه کمپوست رشت با صد درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پژوهش در عرصه کشاورزی را موثر خواند و گفت: 11 رقم اصلاح شده برنج پر محصول در کشور معرفی شده است و به تکنولوژی برنج هیبرید دست پیدا کردیم.

وی رقم جدید برنج پر محصول گوهر با عملکرد هشت تن در هکتار را از موفقیت‌ها در تولید برنج برشمرد و یادآور شد: مجتمع مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به موفقیت‌های مختلفی دست پیدا کرده است.

روحی از تحقیقات حفظ ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین خبر داد و اذعان کرد: 11 مرکز تحقیقاتی در گیلان فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول