اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد:

90 درصد درآمد شهرداری به طور مستقیم از مردم دریافت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد گفت: 90 درصد درآمد شهرداری‌ها از جمله شهرداری یزد به طور مستقیم از مردم دریافت می‌شود و تنها 10 درصد آن از اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

90 درصد درآمد شهرداری به طور مستقیم از مردم دریافت می‌شود

وحیدرضا خباززاده‌‌یزدی در آستانه روز ملی شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: سرانه‌ای که شهروندان برای اداره کردن شهر پرداخت می‌کنند، بالاست و لازم است مردم بر نحوه هزینه‌کرد پرداختی‌های خود نظارت کنند.

وی با اشاره به شفاف‌سازی هزینه‌ها تأکید کرد: از ابتدای شورای سوم شهر یزد، بحث شفاف‌‌سازی در بودجه‌ها و هزینه‌‌ها مطرح شده و در طول این مدت همین روند را پیش گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال 91 شهرداری پس از بررسی در کمیسیون‌های شورا در نهایت در جلسات شورای شهر مطرح و پس از بحث و بررسی در تاریخ 27 اسفندماه سال 90 به تصویب نهایی رسید، خاطرنشان کرد: بودجه 106 میلیارد تومانی شهرداری یزد به تصویب شورای اسلامی شهر رسید که 64 درصد آن عمرانی و 36 درصد دیگر جاری است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مهم‌ترین مزایای این بودجه را هدایت و نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه سازمان‌ها در راستای حصول اهداف کلان شهرداری با هماهنگی مبادی ذی‌ربط در شهرداری، کنترل و پی‌گیری انجام سیر مراحل قانونی تصویب بودجه سازمان‌های شهرداری برابر قوانین ناظر بر شهرداری، تهیه و تنظیم بودجه تلفیقی و تجمیعی سازمان‌ها به منظور ارائه به مراجع قانونی ذی‌ربط  برشمرد.

خباززاده‌یزدی هم‌چنین نظارت و بررسی عملکرد بودجه سازمان‌ها، هدایت و نظارت بر نظام و سیستم‌های بودجه‌ای سازمان‌ها در راستای کارآمدی آنها، تهیه و ارائه گزارش‌های تحلیلی و مدیریتی از وضعیت مالی و بودجه‌ای سازمان‌ها برای تصمیم‌سازی مدیریت کلان شهرداری، ایجاد ساز و کارها و تمهیدات لازم مالی و بودجه‌ای به منظور ارتقای بهره‌وری در سازمان‌ها، بررسی گزارش‌های مالی و مقایسه عملکرد با بودجه مصوب و ارزیابی بازده سرمایه‌گذاری انجام شده توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری را از دیگر مزایای بودجه شورای اسلامی شهر برشمرد.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری به صورت تلفیقی با سازمان‌های آن تعریف شده، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری و همه سازمان‌های آن به میزان 136 میلیارد تومان مصوب شد.

خباززاده‌یزدی ضمن قدردانی از کارشناسان برنامه و بودجه معاونت‌های اداری مالی و برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری و مشاوران مالی بودجه شورا عنوان کرد: با تجمیع بودجه شهرداری و سازمان‌های وابسته به همراه بودجه شورای اسلامی شهر، بودجه یاد شده امکان شفاف‌سازی و نظارت بر بودجه از طرف شورای اسلامی شهر میسر شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول