اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروه‌های مخالف عمدا آتش‌بس را نقض می‌کنند

لاوروف: بحران در سوریه بدون روسیه و چین حل شدنی نخواهد بود

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه با مقصر دانستن مخالفان در سوریه در شکسته شدن رژیم آتش‌بس در این کشور اعلام کرد که بحران کنونی در سوریه بدون توجه به مواضع روسیه و چین نمی‌تواند حل و فصل شود.

لاوروف: بحران در سوریه بدون روسیه و چین حل شدنی نخواهد بود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که جامعه بین الملل قادر نخواهد بود بحران کنونی در سوریه که اکنون بیشتر از یک سال است در این کشور ادامه دارد را حل و فصل کند، اگر به مواضع دولت روسیه و چین در این خصوص توجه نکند.

لاوروف روز گذشته در یک برنامه از شبکه تلویزیونی «راسیا-24» در این رابطه گفت: من معتقدم که این اواخر این درک بوجود آمده است که با نادیده گرفتن مواضع روسیه و چین نمی‌توان مناقشه به درازا کشیده شده در سوریه را حل و فصل کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که رژیم آتش‌بس در سوریه در بسیاری از مواقع به دلیل اقدامات مخالفان در این کشور شکسته می‌شود و آنها در این خصوص مقصر هستند.

وی افزود: آتش‌بسی که بر اساس طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه اعلام شده، از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم مورد حمایت قرار گرفته است که هم از دولت و هم همه گروه‌های مخالف در سوریه خواسته است تا هر نوع اقدامات خشونت‌آمیز را متوقف کنند، ولی این رژیم آتش‌بس تاکنون بطور کامل رعایت نشده است و در بسیاری از موارد گروه‌های مخالف در این خصوص مقصر بودند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، برخی گروه‌های مخالف در سوریه همچنان تلاش می‌کنند با درگیری مسلحانه، انفجار و اقدامات تروریستی نیروهای دولتی را تحریک کنند و هدف از آنها وخیم کردن اوضاع و میسر کردن امکان دخالت خارجی در این مناقشه است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول