اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون احتمالی نامزد پیشرو جمهوریخواهان:

تحولات سوریه فرصتی برای آزمایش نفوذ جهانی آمریکاست

خبرگزاری فارس: معاون احتمالی نامزد پیشرو جمهوریخواهان مدعی ضرورت دخالت آمریکا در تحولات سوریه شد و گفت که تحولات سوریه فرصتی برای آزمایش نفوذ جهانی آمریکاست.

تحولات سوریه فرصتی برای آزمایش نفوذ جهانی آمریکاست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، "مارکو روبیو" معاون احتمالی "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی فراگیر سیاست خارجی خود در اندیشکده "بروکینگز" واشنگتن، بر ضرورت دخالت آمریکا در سوریه تاکید کرد و مدعی شد که کشور سوریه منتظر مدیریت و رهبری آمریکاست.

این سناتور کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مدعی شد: شما برای تحریک و پشتیبانی ائتلاف گروه های مخالف در سوریه و جهت داشتن حرکتی رو به جلو با یک طرح تعریف شده، به یک مرکز ثقل نیاز دارید؛ در صورت غیبت قدرت آمریکا و نفوذ و رهبری واشنگتن، رسیدن به چنین هدفی (در سوریه) دشوار خواهد بود.

روبیو در ادامه اظهارات ضد سوری خود تاکید کرد که آمریکا باید یک "پناهگاه امن" برای مخالفان سوری ایجاد کند؛ وی از تاکید بر لزوم تجهیز تسلیحاتی مخالفان سوری از سوی واشنگتن خودداری و تنها اعلام کرد که مخالفان سوری هنوز به اندازه کافی سازمان یافته نیستند.

این سناتور آمریکایی در سخنرانی خود که با محور تاکید بر نقش فعال آمریکا در جهان ایراد کرد، خواستار واکنش قاطعانه آمریکا در قبال تحولات سوریه شد و اعلام کرد که سایر کشورها موضوع سوریه را آزمایشی برای مدیریت آمریکا می دانند و اگر آمریکا در این رابطه اقدام نکند، این کشورها اینطور نتیجه گیری می کنند که واشنگتن دیگر یک شریک امنیتی قابل اعتماد نیست.

معاون احتمالی رامنی در ادامه افزود که آمریکا به عنوان قدرتمندترین و بانفوذترین کشور در جهان نمی تواند در حاشیه بایستد و از کشورهای کوچک تر و آسیب پذیرتر بخواهد تا ریسک کنند.

روبیو در ادامه مدعی شد: رهبری یک ائتلاف با ترکیه و کشورهای اتحادیه عرب جهت کمک به مخالفان سوری از طریق ایجاد یک پناهگاه امن و تجهیز غذایی، دارویی و ابزارهای ارتباطاتی و تسلیحات بالقوه برای مخالفان سوریه نه تنها ایران را تضعیف می کند بلکه نهایتا توانایی ما برای نفوذ در محیط های سیاسی نظام بعد از اسد را نیز افزایش می دهد.

روبیو در ادامه در اظهاراتی تند درباره "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری سوریه گفت که وی اگرچه او محکم صحبت می کند اما ضعیف است؛ وی درباره چین نیز گفت که در حال حاضر اطمینان درباره اینکه می توان در زمینه دفاع و حمایت از اقتصاد جهانی و آزادی های سیاسی روی کشور چین حساب کرد، یک ایده احمقانه است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول