اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

آماده همکاری با سرمایه‎گذاران هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: آماده همکاری و حمایت از سرمایه‎گذاران در استان بوشهر هستیم و با فراهم کردن زمینه‎های لازم برای سرمایه‎گذاری از حضور آنان در استان استقبال می‎کنیم.

آماده همکاری با سرمایه‎گذاران هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در گردهمایی معاونان گردشگری کشور اظهار داشت: به‌رغم وجود ظرفیت‎های فراوان در بخش گردشگری نتوانسته‏ایم از این ظرفیت‎ها بهره لازم را در راستای توسعه صنعت گردشگری در کشور ببریم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که سایر کشورها از جمله مالزی که در مقایسه با ایران از ظرفیت‎های کمتری در این بخش برخوردار است موفق شده‎ است با رونق گردشگری سالانه درآمدهای معادل درآمدهای نفتی کسب کند.

جهانبخش افزود: در بسیاری از مناطق ایران نقاط شگفت‎انگیز و بی‎نظیر گردشگری وجود دارد در حالی که برخی از این نقاط حتی برای مردم آن منطقه نیز ناشناخته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید تلاش کنیم ظرفیت‎های این صنعت ارزشمند ابتدا به مردم همین مناطق معرفی و بعد برای سودآوری آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: در دولت‎های نهم و دهم در راستای ایجاد زیرساخت‎های گردشگری و توسعه این صنعت در کشور اقدامات زیادی انجام شده که قابل مقایسه با گذشته نیست اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در این حوزه و دستیابی به جایگاه واقعی خود در عرصه ملی و فراملی فاصله داریم.

جهانبخش ادامه داد: بدون شک استان بوشهر در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار است.

استاندار بوشهر گفت: به‌رغم کاستی‎های موجود در استان بوشهر قبل از دولت نهم، امروز شاهد پیشرفت‎های چشمگیری در استان بوشهر هستیم به گونه‏ای که در سفر دوم رئیس جمهوری به استان بوشهر فقط یکی از مصوبات وزارت نفت با 983 میلیارد تومان اجرایی شد که تا به امروز بین 300 تا 400 میلیارد تومان از این میزان محقق شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیشترین حجم فعالیت‎های عمرانی در استان بوشهر بوده است افزود: حاکم بودن فضای همدلی و تعامل در استان بوشهر روند توسعه و پیشرفت این استان را شتابان کرده است.

جهانبخش با اشاره به وجود نیروی انسانی توانمند در استان بوشهر اظهار داشت: امروز نخبگان و فرهیختگانی در عرصه علمی در استان بوشهر هستند که می‎توانند در جایگاه خود نقطه قوتی برای استان باشند.

استاندار بوشهر در رابطه با برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر بیان کرد: برگزاری این همایش بزرگ در استان بوشهر آرزویی دیرینه بود و حق نیز این بود که این مراسم در استان بوشهر برگزار شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که این مراسم پیش از این در استان هرمزگان برگزار می‎شد، برای اینکه رقابت سازنده‎ای بین استان‎های بوشهر و هرمزگان ایجاد شود پیشنهاد کردیم که این مراسم یک سال در میان در این دو استان برگزار شود.

جهانبخش ادامه داد: بالاترین سند هویت خلیج فارس بندر سیراف است که در دامنه استان بوشهر قرار دارد و این سندی است که برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول