اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهری اصفهان:

70 هزار خودروی فرسوده در اصفهان تردد می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس آمار و اطلاعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان حدود 70 هزار خودروی آلوده‌‌کننده در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

70 هزار خودروی فرسوده در اصفهان تردد می‌کنند

فتح‌الله معین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به صورت تقریبی هوای نیمی از روز‌های سال در اصفهان حالت سکون دارد، اظهار داشت: به دنبال این موضوع آلودگی‌های اصفهان نیز افزایش می‌یابد و کلان‌شهر اصفهان به دلیل ساکن بودن هوا و وجود آلاینده‌های بسیار در اطراف شهر یکی از شهر‌های آلوده در سطح کشور به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه‌های صنعتی و نیروگاه‌های صنعتی در محدوده شهر از عمده‌ترین عوامل آلودگی کلان‌شهر اصفهان محسوب می‌شود، اضافه کرد: نیروگاه بزرگ اسلام‌آباد و شهید محمد منتظری طی سال‌های گذشته به دلیل استفاده از سوخت مازوت آلودگی‌های اصفهان را افزایش داده‌اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان نیز یکی از منابع آلودگی موجود در سطح شهر به شمار می‌رود و عدم اقدام در راستای حذف خودرو‌های فرسوده میزان آلاینده‌های جوی را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار و اطلاعات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان حدود 70 هزار خودرو آلوده‌کننده در سطح شهر اصفهان وجود دارد، ادامه داد: تردد این خودرو‌ها میزان آلودگی هوا را افزایش می‌دهند و ساماندهی وضعیت اصفهان نیازمند حذف خودرو‌های فرسوده از سطح شهر است.

معین با اشاره به اینکه خودرو‌های فرسوده یکی از منابع بزرگ آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان هستند، تأکید کرد: لزوم داشتن معاینه فنی خودرو‌ها هنوز به صورت جدی در کلان‌شهر اصفهان مورد عمل قرار نگرفته و ضرورت معاینه فنی خودرو‌ها باید در میان مردم فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول