اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

سیستم نرم‌افزار بخش شهرسازی قم رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم از رونمایی سیستم نرم‌افزاری بخش شهرسازی قم خبر داد و گفت: این سامانه در سوم خرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد که با راه‌اندازی آن شاهد حذف سیستم دستی در شهرداری هستیم.

سیستم نرم‌افزار بخش شهرسازی قم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری عصر پنجشنبه در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار قم با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور تلطیف هوای شهر مسیر هشت کیلومتری رودخانه لوله‌گذاری شده و در هر فاصله 50 متر یک فواره نصب شده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما استفاده از پیمانکاران قوی به منظور اتمام پروژه‌های شهری است و به این همین منظور مراحل پل روگذر عمار یاسر و همچنین پل پایانه مسافربری به جاده تهران توسط پیمانکاران مطرح کشور احداث می‌شوند.

دلبری ادامه داد: پل پایانه مسافربری به این دلیل ایجاد خواهد شد که دیگر شاهد ترافیک در اطراف میدان 72 تن نباشیم و مشکلات مردم کاهش یابد.

*کاشت 2 میلیون نهال در قم

شهردار قم با اشاره به مشکلات شهر قم در خصوص فضای سبز گفت: به همین منظور سال گذشته شهرداری 2 میلیون نهال در شهر کاشته و کمربند سبز را نیز در حاشیه شهر قم ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: 80 هزار اصله نهال در سطح اتوبان‌ها و بزرگراه‌های شهر کاشته شده است و برای آنها نیز آبیاری قطره‌ای را تعریف کرده‌ایم.

دلبری ابراز داشت: طی قانون پنجم توسعه باید دولت نسبت به ایجاد این فضای سبز مبادرت داشته باشد و مجری آن شهرداری‌ها باشند، اما این کار توسط شهرداری در قم انجام شد.

شهردار قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم قم گفت: این مطالبه ایشان در سفر به قم مطرح شده است و ما نیز به آن اهتمام جدی داریم و به همین منظور همه بودجه‌های شهرداری در یکجا متمرکز شده و بعد به مناطق ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام موجب شده تا مناطق شهرداری همسو با هم رشد کرده و از سوی دیگر مشکلات مناطق محروم نیز رفع شود.

دلبری از تدوین سند راهبردی مدیریت شهری در قم خبر داد و گفت: این سند تدوین شده و می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه شهری داشته باشد و نظام پیشنهادات و انتقادات را نیز در شهرداری راه‌اندازی کرده‌ایم.

شهردار قم در خصوص بودجه شهرداری قم گفت: بودجه شهرداری 504 میلیارد تومان بود که این رقم را در سال 91 به هزار و 250 میلیارد تومان ارتقا دادیم تا بتوانیم تحولی عظیم در سطح شهر ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: عمده فعالیت‌های شهرداری در سال‌های گذشته فقط طرح‌های عمرانی بوده و در دوره جدید ما علاوه بر پرداختن به موضوعات عمرانی به موضوعاتی چون مسائل اجتماعی، خدماتی، فرهنگی و... نیز پرداختیم که تاثیرات خوبی به همراه داشته است.

دلبری احداث بوستان‌های محله‌ای، توجه به نورپردازی‌های شهر، احداث فرهنگسرای سلامت، تدوین نظام‌نامه سیما و منظر شهری و... را از دیگر برنامه‌های شهرداری در شش ماهه گذشته عنوان کرد.

شهردار قم از رونمایی سیستم نرم‌افزاری شهرسازی قم خبر داد و گفت: توجه به مقوله IT را مدنظر قرار داده‌ایم و این سامانه سوم خرداد ماه سال جاری افتتاح خواهد شد که با راه‌اندازی آن شاهد حذف سیستم دستی در شهرداری هستیم.

دلبری در پاسخ به سئوال لاریجانی در خصوص مشکلات پردیسان گفت: توسعه فضای سبز این منطقه در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با ادامه مسیر رودخانه و همچنین مسیر ارتباطی از بلوار شهید کریمی به پردیسان، مشکلات این منطقه را نیز رفع کنیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول