اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک اردبیل خبر داد

درج نقشه کاداستر 80 روستا در سامانه کشوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: نقشه کاداستر بیش از 80 روستای استان اردبیل در سامانه کشوری این طرح درج و ثبت شده است.

درج نقشه کاداستر 80 روستا در سامانه کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام دهقانی صبح امروز در بازدید از واحد اجرای طرح کاداستر ثبت و اسناد اردبیل اظهار داشت: در راستای صدور سند مالکیت جدید کاداستری فعالیت‌های گسترده‌ای با صرف هزینه‌ها و اعتبارات ملی و استانی به عمل آمده که از جمله آن می‌توان به تجهیزات اداری و امکانات سخت‌افزار و نرم افزاری، آموزش نیروی انسانی، اهتمام در راستای اجرای کاداستر شهری به صورت 100 درصد و دهها فعالیت پشتیبانی، فنی و مالی اشاره کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در ادامه به اقدامات انجام گرفته در حوزه ثبت اسناد و املاک استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با نظام مهندسی استان و برون سپاری خدمات اداری و تهیه نقشه‌های تفکیکی، انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ثبت موقوفات، برنامه مدون بازرسی و نظارت، یکسان‌سازی تابلوی دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، ایجاد میز خدمت با مسئولیت یکی از معاونین شهرستان‌ها در واحدهای ثبتی از جمله اقدامات انجام گرفته در سال گذشته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اتوماسیون اداری به صورت فراگیر، استفاده و فراگیر کردن از مهر‌های کد دار توسط دفاتر برای جلوگیری از جعل، نصب دوربین‌های مدار بسته در ادارات و واحدهای تابعه، ایجاد سامانه ماد (مدیریت املاک دولتی)، افزایش تعداد املاک ثبتی از 25 درصد از اول سال به 43 درصد در پایان سال، جمع‌آوری سندهای مجلد قدیمی و تعویض آن از دیگر اقدامات انجام گرفته ثبت اسناد و املاک اردبیل است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر واحد تابعه در سال حداقل دو بار بصورت ادواری مورد بازدید قرار گرفته است که در مجموع عملکرد استان مطلوب ارزیابی شده است.

دهقانی ادامه داد: با توجه به اینکه رکن اصلی بازرسی و نظارت داشتن دانش و تخصص و تسلط بر قوانین و مقررات مرتبط بوده و موقعیت هر دستگاهی در گرو نظارت و ارزیابی دقیق بر عملکرد و فعالیت بوسیله بازرسان امین است، بنابراین در این راستا کارگاه‌های آموزشی لازم نیز برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 18 هزار و 604 فقره ازدواج در دفاتر ثبت ازدواج استان اردبیل خبر داد.

وی تصریح کرد: ثبت طلاق نیز در سال 90 نسبت به سال 89 سه درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی ادارات ثبت، نظارت بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق است، عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک را در این اقدام مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول