اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی:

آیت الله فاضل به ولایت فقیه اهتمام داشت

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: از جمله ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله فاضل لنکرانی اهتمام به ولایت فقیه و شخص امام خمینی(ره) بود.

آیت الله فاضل به ولایت فقیه اهتمام داشت

به گزارش خبرگزای فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در آستانه پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره) به تبیین شخصیت فقهی این مرجع فقید پرداخت و اظهار داشت: ایشان به دلیل شاگردی طولانی امام خمینی(ره) آشنایی دقیقی با فقه معمار کبیر انقلاب داشت و به خوبی با مکتب فقهی امام راحل را می‌شناخت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) به شدت پیگیر نشر مکتب فقهی امام خمینی(ره)بود، افزود: ایشان با داشتن هوش و ذکاوت فوق العاده، علاوه بر پیگیری مکتب فکری امام خمینی(ره)، چون قبلا شاگرد آیت الله بروجردی نیز بود به راحتی و فراتر از یک ساختار فکری مشخص می‌اندیشید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی ادامه داد: ایشان از شخصیت‌های برجسته فقهی بودند که بر فقه پویا تاکید داشته و یک نوع نقد فقهی همواره در درس خارج فقه ایشان وجود داشت.

وی یادآور شد: این مرجع فقید ضمن تبیین مکتب فقهی قم به مکتب فقهی و اصولی نجف هم توجه خاص داشت و نقدی هم متوجه آن مکتب می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم یکی دیگر از ابعاد برجسته شخصیتی این عالم ربانی را بحث کرسی تدریس ایشان در حوزه ذکر کرد و ابراز داشت: سالیان سال نسل‌های متفاوتی در درس ایشان حضور داشتند، به طوری که بسیاری از شاگردان ایشان امروز از اساتید صاحب نام حوزه هستند.

مبلغی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان، اهتمام به ولایت فقیه و شخص امام خمینی(ره) بود و راه ایشان را در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌‌های اجتماعی،‌ سیاست و... پیگیری می‌کرد که این نکته می‌تواند الگویی برای حوزه و طلاب باشد.

وی نگاه اجتماعی این عالم ربانی را بسیار فراگیر دانست و خاطرنشان کرد: این مجاهد خستگی ناپذیر به رغم اینکه در یک سطح بالای علمی و مرجعیتی حضور داشت، ولی در عین حال صفای باطن ایشان در برخورد، صحبت و احوالپرسی با همگان به خوبی مشهود بود.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول