اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشهد امروز بوی شهادت می‌داد

پروانه‌ها به خانه بازگشتند

خبرگزاری فارس: پیکر پاک دو شهید سال‌های دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا(ع) نیز تشییع شد.

پروانه‌ها به خانه بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز پیکر دو پروانه عاشق بر فراز دستان مردم مسلمان و شهیدپرور مشهد مقدس از میدان شهدا به سمت حرم رضوی تشییع شد.

در سراسر مسیر منتهی به حرم مقدس رضوی، مردم عاشق و بی‌قرار پیکر این دو سبک‌بال را بر روی دستان خود حمل می‌کردند و در سر تا سر مسیر، نوای مقدس الله‌اکبر و صلوات در فضا پیچیده بود.

این دو شهید بزرگوار هم‌چون سن بسیار پایین خود هنگام شهادت، بسیار سبک و آسوده بودند و گویا از مدت‌ها قبل به آسمان الهی پر کشیده بودند و امروز خود نیز عزادار بی‌بی دو عالم، حضرت صدیقه‌کبری بودند.

شهدای سبک‌بال، بر روی دستان مردم، وارد حریم رضوی شدند و برای عرض تسلیت به امام هشتم شیعیان، به سوی بارگاه ملکوتی آن حضرت شتافتند.

*فاطمه درس ولایت و آزادگی را به تمام زنان دنیا آموخت

نکته قابل توجه در مراسم امروز، حضور خیل عظیم زنان و کودکانی بود که دوشادوش مردان در مراسم عزاداری شرکت کرده بودند.

یکی از زنان حاضر در مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: فاطمه درس ولایت و آزادگی را به تمام زنان دنیا آموخت.

کودکی در حالی که روسری سبزی بر سر کرده بود، گفت: مادرم همیشه برایم از کودکان امام حسین و هم‌چنین از فرزندان حضرت فاطمه(س) برایم تعریف می‌کند.

زن سیاه‌پوش دیگری گفت: ای کاش در تمام ایام سال، منش فاطمه‌زهرا را در زندگی خود الگو قرار دهیم و همیشه فاطمی رفتار کنیم، همیشه فاطمی با همسر خود رفتار کنیم، فرزندان خود را فاطمی تربیت کنیم.

مشهد امروز بوی شهادت می‌داد ...

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول