اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز دفاع مقدس:

شهدا درس‌آموختگان مکتب ولایت هستند

خبرگزاری فارس: جانباز دوران دفاع مقدس گفت: شهدای ما درس‌‌آموختگان مکتب ولایت و امامت هستند که آموخته ابدی آنها وفاداری به این حریم است.

شهدا درس‌آموختگان مکتب ولایت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علی شاکر صبح امروز در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در مشگین‌شهر اظهار داشت: شهدای ما بیشترین خدمت و ماندگار‌ترین اقدام را انجام داده‌اند به طوری که امروز در سایه سرافرازی این شهیدان دشمنان ما حتی جرات نگاه چپ به نظام ما را ندارند.

وی با بیان اینکه حیات جاودانه شهدا در سایه تبعیت از فرمان ولایت، عزت دو چندان و مستمر گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر به زندگی بانوی مظلوم اسلام نیز نگاه کنیم علاوه بر مشاهده نور عظمت و حکمت تبعیت از ولایت در آن متجلی شده است.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه زندگی همه ائمه اطهار انوار الهی است، یادآور شد: نور زهرا عالم را تابناک کرده است و برای همیشه بشر در سایه این نور رحمانی است که می‌تواند حیات طیبه به خود بگیرد.

شاکر حضرت زهرا (س) را پرچمدار ولایت‌مداری و وفای به عهد و پیمان با ولایت توصیف کرد و افزود: شهدای گران‌سنگ ما نیز در تبعیت از این راه پر‌افتخار فرمان ولی خود را لبیک گفتند و اجازه ندادند اذن ولی بر زمین بماند.

وی از ولایت‌پذیری به عنوان معیار سنجش دینداری و وفاداری یاد کرد و گفت: نه تنها جاودانگی شهدا بلکه حیات طیبه شیعه در سایه امامت و ولایت تداوم می‌یابد و دلدادگان حضرت زهرا باید ولایت‌پذیری را نصب‌العین خود قرار دهند.

این افتخار دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به میزبانی اردبیل از 11 شهید گمنام بیان داشت: مردان شجاع سبلان در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدا و جانبازان و ایثارگران بی‌شمار بهترین ادای دین و عرض ارادت را به محضر ولایت انجام داده و امروز نیز در سنگر پاسداری از این حریم سر از پا نمی‌شناسد.

شاکر تصریح کرد: دشمنان قسم‌خورده ملت ایران امروز با تحرکات و تهدید‌های گوناگون تنها عزت و اقتدار ملت ما را نشانه رفته‌اند تا شاید بتوانند بیشترین ضربه را به حیات طیبه انقلاب اسلامی وارد کنند.

* اقامه عزا با حضور با‌شکوه دستجات عزاداری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) از آغازین ساعات امروز مردم مومن و وفادار به اهل بیت عصمت و طهارت استان اردبیل به ویژه مرکز این استان با برپایی مجالس و محافل عزا بر سر و سینه زده و در حزن سوگ یاس نبوی اشک ماتم ریختند.

در این مراسم علاوه بر حضور دستجات مذهبی در حسینیه‌ها، عاشقان و دلباختگان مکتب فاطمی در مسیر تاریخی عزاداری اردبیل، میدان مصلا به سمت میدان عالی‌قاپو به حرکت در‌آمده و در یوم شهادت بی‌بی‌ دو عالم غوغایی از وفا و عشق و دلدادگی را به نمایش گذاشتند.

در این مجالس علاوه بر سینه‌زنی و نوحه‌خوانی جمعی از عاشقان ولایت اقدام به پخش احسان و نذری کرده و اهالی نیز از این اقدام استقبال کردند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول