اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

روزنامه آمریکایی: ایران می‌تواند رمزهای پهپاد سیا را بازخوانی کند

خبرگزاری فارس: کریستین ساینس مانیتور در گزارشی اذعان کرد که علی‌رغم ادعاهای مقامات آمریکایی ایران توان بازخوانی رمزهای پهپاد جاسوسی سیا را در اختیار دارد.

روزنامه آمریکایی: ایران می‌تواند رمزهای پهپاد سیا را بازخوانی کند

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای نوشت: ایران ادعا می‌کند که توانسته است به داده‌های محرمانه پهپاد جاسوسی سیا که در جریان یک عملیات جاسوسی در دسامبر گذشته به دست ایران افتاد، دست پیدا کند. این پیامی از سوی ایران برای واشنگتن است که اولا اطلاعات سری این پهپاد از بین نرفته و ثانیا ایران می‌تواند کدهای امنیتی این پهپاد را بازخوانی کند.

این روزنامه آمریکایی ضمن بازتاب سخنان سردار حاجی‌زاده در خصوص بازخوانی اطلاعات مربوط به پهپاد، تصریح کرد: هرچند ایران در گذشته در خصوص توانایی‌های فنی خود اغراق کرده است اما کارشناسان بر این باورند که در گذشته بارها آمریکایی‌ها توانایی ایران در زمینه جنگ الکترونیک و تخصص سایبری را دست‌کم گرفته‌اند!

"تیلر روگوی"، مدیر سایت AviationIntel.com در این خصوص می‌گوید: "مشکل ما در خصوص ایران این است که آنها حرف‌های زیادی می‌زنند که نمی‌دانیم کدام را باید باور کنیم و لذا حساسایت افراد نسبت به اطلاعات واقعی از بین می‌رود. اما وقتی در راس فرماندهی نیروهای هوایی ایران یک شخص جدی قرار داشته باشد، و این شخص تا این حد در مسائل ریز شده باشد، معلوم است که وی در خصوص مساله‌ای جدی سخن می‌گوید. این پیامی به دولت آمریکا است که در دام افتاده است."

این گزارش ضمن اشاره به برخی جزئیات مطرح شده از سوی سردار حاجی زاده، افزود: تحلیلگران می‌گویند که اطلاعات دقیق ارائه شده از سوی ایران نشان می‌دهند که اطلاعات پهپاد دست نخورده است و از سوی ایران هک شده است.

"کار"، نویسنده کتاب "درون جنگ سایبری" می‌گوید: "بهتر است فرض کنیم که ایران حداقل به اندازه هکرهای خود توانایی دارد و برخی هکرهای ایرانی ثابت کرده‌اند که توانایی بسیار بالایی دارند. ایران به افزایش توان جنگ سایبری خود متعهد است و مدت‌ها بر روی آن کار کرده است. کشورهای قوی در این حوزه کشورهایی هستند که به شدت مورد حمله سایبری واقع شده‌اند و ایران مورد چنین حملاتی بوده است."

وی اضافه می‌کند: "احتمال دارد که ایران در زمینه بازخوانی رمزهای پهپاد موفق بوده باشد، اشتباه است که فکر کنیم فن‌آوری آمریکا کاملا امن است و ایران نمی‌تواند به آن نفوذ کند."

برخی از مقامات و کارشناسان آمریکایی پس از اعلام بازخوانی رمزهای پهپاد مدعی شده بودند که ایران در این خصوص مبالغه می‌کند اما این گزارش دقیقا بیانگر آن است که آمریکایی‌ها عمیقا معتقد به صحت ادعای ایران هستند، تنها خجالت می‌کشند که این مساله را رسما بیان کنند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول