اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

خشم پانتا از انتشار خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا که از انتشار خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خشم آمده بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این موفقیت ایران را بسیار کم اهمیت و البته غیرممکن جلوه دهد.

خشم پانتا از انتشار خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران

به گزارش فارس، سردار "امیرعلی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه به تازگی جدیدترین اطلاعات بدست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرده است. انتشار این خبر و همچنین خبر اولیه مربوط به آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

علاوه بر رسانه‌ها و مطبوعات جهان، مقامات غربی از جمله مقامات آمریکایی نیز به انتشار این خبر واکنش نشان دادند که از جمله این افراد، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا است که تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا این موفقیت ایران را بسیار کم اهمیت جلوه دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "ای بی سی"، "لئون پانتا"‌ وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در سفر خود به بوگوتا، پایتخت کلمبیا اعلام کرد: من نمی‌خواهم به جزئیات این برنامه بپردازم، اما تصور می‌کنم که می‌توانم بر اساس تجربیاتم به شما بگویم که به شدت توانایی آنها (ایرانی ها) برای انجام کاری را که می‌گویند انجام داده‌اند، زیر سوال می‌برم.

بنا بر این گزارش، ایران روز یکشنبه اعلام کرد که با مهندسی معکوس هواپیمای جاسوسی آمریکا که به تسخیر سپاه درآمده بود، ساخت یک نسخه از این هواپیما را آغاز کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس انجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تستهای پروازی و زیر سیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است مجددا به قندهار بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تاکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را بدست بیاوریم. متخصصان ما کاملا به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

پس از انتشار این خبر، یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "ای بی سی" اعلام کرد: مهندسی معکوس این هواپیمای بدون سرنشین، کاری بزرگ و البته دشوار است؛ اقدامی که حتی چین نیز زمان دشواری را برای دستیابی به آن سپری خواهد کرد.

به دنبال اعلام این اظهارات توسط مقامات آمریکایی خبرگزاری آسوشیتدپرس بخشی از سخنان حاجی‌زاده را منتشر کرد و به نقل از وی  در واکنش به مقامات آمریکایی که گفته بودند ایران نمی‌تواند اطلاعات ارزشمند این پهپاد را رمزگشایی کند، نوشت: زیر مجموعه‌های این هواپیما برای پاره‌ای از اشکالات فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست های پروازی در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان نیز یک سری اشکالاتی که نتوانسته اند آن را برطرف کنند مشاهده شده است .

پهپاد جاسوسی آمریکا که یکی از پیشرفته ترین نوع این هواپیماهای بدون سرنشین است ماه دسامبر سال گذشته میلادی پس از عبور از مرزهای شرقی ایران توسط نیروهای ایرانی فرود آمد و از آن زمان تا کنون مقامات دولت آمریکا تمام تلاش خود را برای بازپس گرفتن این پهپاد و یا نابود کردن آن به کار گرفتند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران آنها را در این اهداف شکست داد.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول