اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از آیین تشییع شهید گمنام

دانشگاه پزشکی کرمان سنگ تمام گذاشت

خبرگزاری فارس: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تلاش گسترده و انجام هماهنگی‌های لازم، استقبال باشکوه و کم‌نظیری را برای تدفین شهید گمنام در محل پردیزه این دانشگاه انجام داد و سنگ تمام گذاشت.

دانشگاه پزشکی کرمان سنگ تمام گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، از روز یکشنبه این هفته فضای شهر کرمان با ورود پیکر پاک یک شهید گمنام آکنده از عطر شهادت شده است.

در آیین تشییع این شهید گمنام مسئولان استانی از جمله آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، اسماعیل نجار استاندار و بهنام سعیدی فرماندار کرمان، محمدمهدی زاهدی منتخب مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، کمالی و تکلوزاده معاونان استاندار و عبدالرضا صباحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان حضور داشتند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با در دست داشتن شاخه‌های گل در جلوی درب ورودی دانشکده شهید چمران کرمان حضور داشتند تا پیکر پاک شهید را پس از تشییع از محل حسینیه ثارالله بر روی دستان خود تا محل پردیزه دانشگاه تشییع کنند.

تعدادی از دانشجویان نیز در محل پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ساعات نخستین روز حضور داشتند و با اسپند و گل و گلاب از شهید گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

فضاسازی بسیار زیبایی در محل دفن شهید صورت گرفته بود که نشانگر تلاش گسترده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین بود.

جایگاهی که برای قرار دادن پیکر پاک شهید در هنگام برگزاری مراسم در نظر گرفته شده بود به صورت تلفیقی از ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) و سنگرهای جبهه‌ها آراسته شده بود و عکس شهدای دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار این جایگاه قرار داده شده بود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مسیر ورودی پردیزه تا محل دفن شهید بنرهایی را از شهدای دوران دفاع مقدس به همراه وصیتنامه‌ها و خاطرات آنها نصب کرده بود که جلوه ویژه‌ای به مکان برگزاری این آیین داده بود.

گروه‌های رزم‌نواز نیز در آیین تشییع و تدفین این شهید گمنام دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

در زمانی که پیکر پاک شهید را بر روی جایگاه قرار دادند، دو طرف صورت یک نوزاد چند ماهه را بر روی جنازه شهید متبرک کردند که این امر مدعوین را تحت تأثیر قرار داد.

درختان نخل بزرگی نیز در محوطه پردیزه دانشگاه قرار داده شده بود که یادآور نخلستان‌های جنوب کشور در دوران دفاع مقدس بود.

محوطه پردیزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با پرچم‌های کوچک و بزرگ قرمز رنگ و سبز رنگ یا فاطمه الزهرا (س)، یا مهدی (عج) ادرکنی، یا قمر بنی هاشم و یا علی بن ابیطالب (ع) آراسته شده بود.

ایستگاه‌های صلواتی در محل پردیزه دانشگاه برپا شده بود و دو تانکر آب‌رسان نیز در این محل حضور داشتند.

مادران دل‌سوخته شهدا با اشک‌های خود پیکر پاک شهید گمنام دوران دفاع مقدس را بدرقه کردند.

-------------------------------------

حاشیه‌نگاری از مهسا حقانیت

-------------------------------------

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول