اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

کشفیات 97 درصدی انواع جرایم پلیس در اصفهان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سال 90 14 هزار و 789 مورد گزارش کشفیات و جرایم داشته‌ایم که 97 درصد آنها کشف شده است.

کشفیات 97 درصدی انواع جرایم پلیس در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن کرمی در نشست خبری خود به ارائه گزارشی از ایام نوروز 91 پرداخت و اظهار داشت: در نوروز امسال 61 درصد افزایش مسافر داشته‌ایم که این تعداد در سال 90، 13 میلیون و در سال 91 به 21 میلیون رسیده است.

وی به افزایش 19 درصدی اقامت در اصفهان اشاره کرد و گفت: بازدید از اماکن شهر اصفهان در مقایسه با سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: جرایم در نوروز کاهش 15 درصدی داشته و نیز سرقت مسلحانه و زورگیری‌ها 58 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر 887 کیلو در سال گذشته بوده است، ادامه داد: تعداد جرایم خشن در سال گذشته 152 مورد گزارش شده است که در فروردین‌ماه سال جاری کاهش 37 درصدی داشته است.

کرمی در ادامه به کاهش 15 درصدی انواع سرقت‌ها در نوروز سال جاری نسبت به نوروز سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در سرقت‌های مهم مانند سرقت به عنف، سرقت مسلحانه و زورگیری 58 درصد کاهش و در جرایم تجاوز به عنف، آدم‌ربایی‌، راه‌زنی و نزاع و درگیری نیز با 32 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی به کاهش 13 درصدی تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری تصادفات استان اصفهان در نوروز سال جاری اشاره کرد و افزود: فوتی‌های تصادفات نیز در فروردین‌ماه سال جاری با 17 درصد کاهش رو به رو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری یادواره 26 شهید مبارزه با مواد مخدر در منطقه انارک اصفهان خبر داد و گفت: این شهیدان در سه گروه کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی در سال‌های 64 و 67 به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: کتابی در مورد این شهدا به چاپ رسیده که شامل، خاطرات، دل‌نوشته‌ها، اشعار و توصیه‌های شهدا به همراه مجموعه‌ای از وصیت‌نامه‌ها به تحریر درآمده است.

کرمی در بخشی از صحبت‌های خود به نزدیک شدن مرحله دوم انتخابات اشاره کرد و افزود: مرحله دوم انتخابات در سه حوزه در استان اصفهان برگزار می‌شود که نیروی انتظامی همانند دوره قبل امنیت این دوره را نیز برعهده دارد.

*شهرداری در ساخت المان‌های شهری وظیفه خودش را انجام دهد

وی در ادامه نشست خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر واکنش پلیس اصفهان در ارتباط با کیوسک پلیس گردشگری در میدان امام خمینی(ره) و برخورد معترضانه مسئولان فرهنگی شهرداری اصفهان نسبت به مناسب نبودن المان شهری آن گفت: این کیوسک‌ مختص پلیس گردشگری است و در این کیوسک‌ برای نخستین بار با بکارگیری نیروهای مسلط به زبان انگلیسی بسیار مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت یک ساله پلیس گردشگری نیز بیان داشت: طبق نظرسنجی صورت گرفته از 8 هزار و 500 گردشگر تاکنون خدمات پلیس در این راستا رضایت 99 درصدی گردشگران را به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: تأسیس کلانتری پلیس گردشگری در شهر اصفهان به تصویب رسیده است و در حال حاضر کلانتری 35 بازار اصفهان به این امر اختصاص یافته است و پلیس اصفهان بسیار بیش‌تر از مسئولان‌ فرهنگی در فراهم کردن شهری توریستی تلاش کرده و به نظر می‌رسد شهرداری در ایجاد برخی از المان‌ها عقب‌تر از پلیس است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس اصفهان با وجود اینکه در بحث رضایت گردشگران رضایت بخش عمل کرده است، اما هم‌چنان شهر اصفهان از داشتن ایستگاه توقف اتوبوس گردشگران محروم است و گردشگران به کمبود آن اذعان دارند.

وی در ادامه به وضعیت توزیع مواد مخدر صنعتی در این استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشفیات مواد مخدر سنتی در کشور بسیار خوب بوده است و بیش از 40 درصد ورود مواد مخدر به ایران کاهش یافته است.

کرمی با تأکید بر این که تولید شیشه با ترکیباتی که در دسترس همگان است قابل کنترل نیست، اضافه کرد: برای مبارزه با مصرف شیشه باید با تقاضا مبارزه کرد که در این راستا پلیس اصفهان در دو گلوگاه در نایین نیرو گذاشته است.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با توجه به حداکثر توان خود برای مقابله با پدیده اعتیاد تلاش و سرمایه‌گذاری کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به جمع‌آوری یک هزار و 200 معتاد مورد هدف نیروی انتظامی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 760 نفر معتاد را با هزینه هر نفر 75 هزار تومان در مرکز نگه‌داری معتادان نگه‌داری می‌کنیم.

وی هم‌چنین درباره برخورد با بدحجابی‌ با توجه به فرارسیدن ایام گرم سال اظهار داشت: برخورد پلیس با کسانی که حرمت‌شکنی می‌کنند برخورد جدی همراه با ارشاد، تذکر و سیر مراحل قانونی دارد.

کرمی مجموع جرایم سال گذشته را 14 هزار و 798 مورد اعلام کرد و بیان داشت: کشفیات پلیس از این تعداد جرم  14 هزار و 247 مورد بوده است.

وی با اشاره به کشف بیش از 97 درصد جرایم استان اصفهان اضافه کرد: در بخش جنایی نیز 162 مورد جرم اتفاق افتاده است که از این تعداد 156 مورد کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به کشف 100 درصدی جرایم خاص و رایانه‌ای در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 901 مورد جرایم خاص رایانه‌ای در استان بوده است که 900 مورد آن کشف شده است.

وی همچنین به دستگیری 6 باند قاچاق شیشه و کشف 35 کیلو و 482 گرم شیشه در استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در مراکز ترک اعتیاد معتادان خطرناک از سال گذشته تاکنون 85 نفر را تحت درمان قرار داده‌ایم و قرار است در سال جاری این آمار را تا 150 نفر افزایش دهیم.

کرمی به راه‌اندازی پلیس فتا‌ در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت بیش از 150 پرونده سرقت و مزاحمت در فضای سایبر داشته‌ایم.

وی در ادامه به فعالیت پلیس پارک اشاره کرد و افزود: پلیس پارک موظف است با پاسور‌بازی، اسکیت‌سواری و دوچرخه‌سواری زنان، خال‌بازی در اماکن عمومی و با برخی از آوازخوان‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، برخورد کند که تاکنون در این راستا 70 درصد موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول