اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه: تروریست‌های سوریه از خارج سلاح می‌گیرند

خبرگزاری فارس: سفیر روسیه در تونس تاکید کرد گروه‌های مسلح در سوریه که محکومیت آنها به اقدامات تروریستی از سوی شورای امنیت نیز تایید شده است از خارج سلاح می‌گیرند.

روسیه: تروریست‌های سوریه از خارج سلاح می‌گیرند

به گزارش فارس، "الکسندر شاینی" سفیر روسیه در تونس در گفت‌وگو با روزنامه الشروق تونس که امروز منتشر شد گفت: خروج سوریه از بحران کنونی تنها با حمایت طرف‌های بین‌المللی از ایجاد آتش‌بس در این کشور و فرصت دادن به ناظران بین‌المللی برای ارزیابی اوضاع و گفت‌وگو امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: نمایندگان روسیه با گروه‌های معارض برای قانع کردن آنها به قبول طرح عنان دیدار می‌کند اما در شرایط کنونی تاثیر روسیه در حد تاثیر برخی کشورها نیست.

شاینی گفت: نشست‌ طرف‌هایی که خود را دوستان سوریه معرفی می‌کنند اهمیتی به بررسی زمینه ایجاد گفت‌وگوی داخلی در سوریه نمی‌دهد بلکه به دنبال تعمیق اختلافات بین معارضان با دولت دمشق و تلاش برای انزوای سوریه از صحنه بین‌المللی است.

سفیر روسیه از جامعه بین‌المللی خواست به دنبال موفقیت طرح "کوفی عنان"، فرستاده سازمان ملل در سوریه بر اساس نظارت شورای امنیت باشند و از طرف‌های خارجی نیز خواست از بحرانی کردن اوضاع سوریه دست بردارند.

شاینی با اشاره به اینکه اظهارات و مواضع نشست‌های دوستان سوریه درباره شیوه اجرای طرح عنان از سوی دولت سوریه نمی‌تواند به حل و فصل بحران در سوریه کمک کند، گفت: شورای امنیت طرف مختار برای ارزیابی امور در این باره بر اساس گزارش ناظران بین‌المللی است.

سفیر روسیه همچنین تصریح کرد که بر اساس اطلاعات بسیار، گروه‌‌های مسلح در سوریه که دست داشتن آنها در اقدامات تروریستی این کشور از سوی شورای امنیت تایید شده است از خارج سلاح دریافت کرده‌اند.

وی راه بهبود اوضاع سوریه را در پنج اصلی دانست که در نشست مسکو و اتحادیه عرب در مارس گذشته در قاهره به تصویب رسید و شامل نخست ضرورت توقف درگیری‌ها، دوم ایجاد ساز و کار نظارت بی‌طرف، سوم عدم دخالت خارجی در امور داخلی سوریه، چهارم رسیدن کمک‌های انسانی به همه سوری‌ها و پنجم حمایت کامل از ماموریت عنان برای ایجاد گفت‌وگوی سیاسی بین دولت و همه طرف‌های معارض است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول