اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار کوتاه از لبنان

تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان حامی سوریه در لبنان

خبرگزاری فارس: افراد ناشناس در شهر طرابلس با تیراندازی به مردمی که برای حمایت از دولت و ملت سوریه تظاهرات می‌کردند، سه نفر از آنها را زخمی کردند.

تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان حامی سوریه در لبنان

به گزارش فارس، بخش رادار فرماندهی ارتش لبنان دیروز گزارش داد که یک هواپیمای شناسایی لبنانی از بالای منطقه علما الشعب از صبح روز یک شنبه حریم هوایی لبنان را نقض کرده و بعد از پرواز در مناطق جنوبی  بقاع در ساعت 12 از آسمان مزارع شبعا از لبنان خارج شد.

بر اساس این گزارش در ساعت 11 و 30 دقیقه نیز چهار جنگنده صهیونیستی از فراز آسمان علما الشعب وارد حریم هوایی لبنان شده و به گشت زنی در آسمان جنوب و بیروت پرداختند و ساعت یک از همین منطقه خارج شدند.

* حمله به تظاهرات حمایت از دولت سوریه در لبنان

یک منبع امنیتی به روزنامه الجمهوریه گفت که افراد مسلح به سوی یک تظاهرات که در حمایت از بشار اسد و ملت سوریه در شهر طرابلس برگزار شده بود، شلیک کردند، در این اقدام سه نفر از تظاهرات کنندگان زخمی شدند، این منبع تاکید کرد که یگان هایی از ارتش بلافاصله بعد از این حادثه در منطقه مستقر شدند تا به نیروهای امنیتی در برقراری امنیت و تعقیب شلیک کنندگان کمک کنند.

این روزنامه می افزاید: گفته می شود که شلیک کنندگان به مردم از هواداران شیخ بلال سلمان رئیس جنبش توحید اسلامی بوده اند.

* دیدار معاونان نصرالله و بری با ولید جنبلاط

روزنامه السفیر نوشت که علی حسن الخلیل معاون سیاسی نبیه بری و وزیر بهداشت لبنان و حاج حسین خلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله روز پنج شنبه آینده در منزل شخصی ولید حنبلاط در کلیمنصو با وی دیدار خواهند کرد. این دیدار برای بررسی روند انتخاباتی آینده و پیشنهاد نسبیت در انتخابات و همچنین مقدمه ای برای دیدار جنبلاط با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول