اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

عامل سو‌ء‌استفاده از هویت کاربران در فیس بوک رشت دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل سوء‌استفاده از هویت کاربران ایرانی در فیس بوک در رشت خبر داد.

عامل سو‌ء‌استفاده از هویت کاربران در فیس بوک رشت دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان چگونگی دستگیری عامل سوءاستفاده از کاربران ایرانی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان فردی را که پس از ساخت ایمیل جعلی با هویت و تصویر شهروندان اقدام به فریب کاربران اینترنتی می‌کرد شناسایی و دستگیر کرد.

وی ادامه داد: یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی با هویت معلوم به پلیس فتا ارجاع داده شد مبنی بر اینکه فردی ناشناس پس از جعل هویت و تصویرش و نسبت دادن مطالب ناروا و غیر اخلاقی در اینترنت به او قصد دوستی‌اش را با کاربران اینترنتی اعلام کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان افزود: کارشناسان این پلیس با تحقیقات از شاکی و پیگری‌های فنی و پلیسی متهم که سعی داشت هویت واقعی خود را در فضای مجازی مخفی نگه دارد و به اعمال مجرمانه خود در اینترنت ادامه دهد را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا هویت این متهم را احراز کرده و آدرس محل سکونت وی را به دست آوردند، بیان کرد: متهم با دستور مقام قضایی در یکی از محله‌های رشت دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

محمدخانی، متهم را 22 ساله و دانشجو معرفی کرد و یادآور شد: این متهم ابتدا منکر تمام اتهامات وارده شده بود اما با شواهد و قرائن موجود و بررسی محتویات رایانه شخصی وی که در بازرسی از منزل متهم کشف و ضبط شده بود لب به اعتراف باز کرد.

وی با بیان اینکه متهم از دو سال پیش با سرقت هویت و عکس شهروندان از فیس بوک و ساخت ایمیل جعلی با هویت و تصویر آنان از طریق تالارهای گفت‌وگو  و چت با کاربران اینترنتی ارتباط برقرار می‌کرده است، خاطرنشان کرد: این جوان 22 ساله با معرفی خود به عنوان فردی معلوم‌الحال با جلب توجه کاربران برای استمرار دوستی‌های نامتعارف مجازی، تقاضای خرید شارژ و ارسال آن به آی دی کرد و با دریافت شارژ  و اعلام یک شماره تلفن صوری کاربران را فریب داده و موفق شده بود مبلغ بالغ بر 4 میلیون ریال شارژ از تعداد 200 کاربر اینترنتی به صورت نامشروع به دست آورد.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به اینکه اعتماد کاذب به وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی به ویژه فیس بوک، حریم خصوصی و خانوادگی برخی از کاربران ناآگاه را به مخاطره می‌اندازد، متذکر شد: کاربران اینترنت حتما توصیه‌ها و نکات ایمنی را پیرامون حریم خصوصی و شخصی و تنظیمات محرمانگی اطلاعات طبقه‌بندی شده را رعایت کنند و توجه داشته باشند که دوستی‌های نامناسب اینترنتی یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای شایع پیرامون حریم شخصی و کیان خانوادگی بوده و ممکن است ارتباطی از پیش برنامه‌ریزی شده برای بهره‌برداری‌های خاص باشد.

وی، از کاربران اینترنت خواست تا اگر وارد محیط چت می‌شوند نسبت به عواقب و سوءاستفاده‌های احتمالی دوستی‌های اینترنتی هوشیار بوده و به هیچ عنوان به دوستی‌های اینترنتی که سرانجام غمبار و تلخی دارد اطمینان نکنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول