اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

تخلفات رانندگی رشت ثبت الکترونیکی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از تجهیز برخی خیابان‌های رشت به سامانه الکترونیکی ثبت تخلفات در سال جاری خبر داد.

تخلفات رانندگی رشت ثبت الکترونیکی می‌شوند

سید تقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت کاهش آمار تصادفات جرحی و فوتی را هدیه‌ پلیس به مردم دانست و اظهار کرد: کاهش تصادفات جرحی و فوتی درون شهری گیلان با 14 درصد کاهش در سال 90 نسبت به سال گذشته از اقدام‌های مهم پلیس راهور است.

وی، کاهش هشت فقره تصادفات منجر به فوت در فروردین امسال نسبت به فروردین سال 90 را با راهکارهای جدید پلیس راهور گیلان ذکر کرد و افزود: نگاه مهندسی و علمی بر روان‌سازی ترافیک شهری به ویژه در کلانشهر رشت در خیابان‌های بلوار گیلان، جانبازان، رینگ گلسار‌- دیلمان، بیستون به سردار جنگل، میدان قلی‌پور تا میدان جهاد و آیت‌الله ضیابری و دیگر نقاط شهر رشت از جمله تدابیری بود که در سال گذشته اندیشیده شد.

این مسئول ادامه داد: پلیس راهور گیلان از سال گذشته با اصلاح و ابلاغ قانون جدید راهنمایی و رانندگی که در تاریخ 8 اسفند 89 تصویب و در تاریخ 10 اردیبهشت 90 در کشور و همزمان در استان اجرایی شد و برای آرامش و آسایش مردم و فرهنگ ترافیک گام برداشت.

وی با بیان اینکه در گذشته نوع جرم و هزینه جرایم با یکدیگر هم‌خوانی نداشت و رانندگان به سادگی از مقررات راهنمایی و رانندگی سرپیچی می‌کردند، اذعان کرد: اجرای قانون جدید در تاریخ مذکور موجب کاهش آمار تخلفات و حوادث تلخ تصادفات جرحی و فوتی شد که خروجی ارزنده این حرکت شایسته مجموعه دولت و مجلس قلمداد می‌شود.

امینی با تصریح بر اینکه پلیس در مراحل اجرای این قانون باز هم به دنبال نگاه مهندسی و کارشناسی به آسیب‌های پیش‌روی حوادث رانندگی در سطح درون شهری بوده است، اضافه کرد: در سال 90 با بررسی آمار کشته‌شدگان دریافتیم بیشترین آمار منجر به فوت مربوط به عابران پیاده بالای 60 سال بوده است که در حاشیه رشت حوادث تلخی را برای برخی از خانواده‌ها رقم می‌زند.

وی اضافه کرد: در همین راستا سرعت عامل اصلی این حوادث شناخته شد و با بررسی‌های صورت گرفته برای افزایش ضریب امنیت و کاستن سرعت رانندگان اقدام‌های کنترلی با در نظر گرفتن دوربین‌های لیزرگان و اقدام‌های بازدارندگی با تجهیز سرعت‌گاه‌های نزدیک به استاندارد موجب شد تا میزان آمار تصادفات فوتی را از بهمن سال گذشته از 15 نفر به دو نفر در مقایسه به مدت مشابه برسانیم.

به گفته رئیس پلیس راهور گیلان، در طول سال 90 بالغ بر 237 نفر در تصادفات درون شهری فوت کردند که در مقایسه با مدت مشابه دو نفر افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: در مجموع تصادفات جرحی و فوتی سال گذشته نسبت به سال 89 بالغ بر 14 درصد کاهش داشته‌ایم.

امینی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در معابر درون شهری به ویژه مرکز استان با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت را از عوامل موثر در راستای پیشبرد امور ترافیکی در سطح رشت عنوان کرد و یادآور شد: چراغ فرمان، نظم‌بخشی‌ شهر، پیش‌بینی رمپ‌های چپ گرد و راست گرد، ایجاد تقاطع‌های هندسی در سطح شهر رشت و موارد دیگر موجب شده تا مردم رشت طعم این اقدام‌ها را در کف خیابان‌ها مشاهده کنند.

وی، از تجهیز برخی خیابان‌های رشت به سامانه الکترونیکی ثبت تخلفات در سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان به صورت پایلوت برخی از خیابان‌های رشت به صورت مکانیزه از طریق سیستم‌های الکترونیکی بر عملکرد رانندگان نظارت و تخلفات آن دسته از افرادی را که هر لحظه از شبانه‌روز از مقررات راهنمایی و رانندگی سرپیچی می‌کنند کنترل می‌شوند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته از طرف وزارت کشور مبلغ یک میلیارد و 997 میلیون و 30 هزار تومان اعتبار به استانداری گیلان برای تجهیز خیابان‌ها به سامانه الکترونیکی ثبت تخلفات تخصیص یافت و این میزان اعتبار در سطح شهرداری‌های استان برای تجهیزات خط‌کشی، نصب علایم و سیستم‌های الکترونیکی و... تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه در فروردین 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش تخلفات رانندگی بودیم، تصریح کرد: هزینه‌های جرایم در قانون جدید برای افراد متخلف بازدارنده بود اما تعدادی از رانندگان با تخلف مانوس هستند که این امر نشان دهنده وضعیت نامناسب روحی و روانی اینگونه از رانندگان است که پلیس هرگز از کوچک‌ترین تخلف آنان چشم‌پوشی نمی‌کند.

امینی از تمام رانندگان که به مقررات راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند و به حقوق دیگران نیز ارج می‌نهند قدردانی کرد و افزود: از تمام مردم تقاضا داریم در سال 91 ما را در اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی یاری رسانند تا با حفظ جان مردم خدمات بیشتری را به هموطنان عرضه داریم.

وی بیان کرد: به همکارانم نیز توصیه می‌کنم با مردم با رٱفت اسلامی اما با اقتدار برخورد کرده و قانون را به درستی اجرا کنند و قانون هر قدر بهتر و محکم‌تر در جامعه نهادینه شود مردم نیز با برخورد صحیح در عرصه ترافیک روبه‌رو می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول