اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اردبیل:

حادثه طبس لکه ننگ بر دامن امریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: حادثه طبس که برای آزادی گروگان‌های امریکایی در نهایت جمود فکری امریکا انجام شد لکه ننگی بر دامن این کشور است.

حادثه طبس لکه ننگ بر دامن امریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: 31 سال قبل در چهارم اردیبهشت ماه امریکا برای رهایی گروگان‌هایش در ایران به چنان خفت و خواری و شکست مبتلا شد که اگر به ابعاد آن نگاه کنیم جز امداد غیبی الهی و حماقت بی‌سرانجام امریکا را نمی‌توانیم در آن مشاهده کنیم.

وی با یادآوری اینکه امریکا با سربازان و افسران نظامی خود قصد ورود به خاک ایران و از طریق طبس ورزشگاه امجدیه را داشت تا بتواند در یک حرکت برق‌آسا به زعم خود گروگان‌ها را آزاد کند بیان داشت: اگر به ماهیت این حرکت نگاه کنیم به بی‌تدبیری سران امریکا پی خواهیم برد که با یک نقشه ساده‌لوحانه می‌خواستند با اتوبوس و هلی‌کوپتر آن هم در قلب تهران اقدام به رهایی گروگان‌های خود بکنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 130 سرباز در قالب دو هواپیما و چندین هلی‌کوپتر در صحرای طبس فرود آمدند تا عملیات نظامی خود را انجام دهند تصریح کرد: به امر الهی شن‌ها به حرکت درآمده و در یک غافلگیری قابل تامل دو هلی‌کوپتر آنها به هم خورد و بعد از آتش گرفتن تعدادی از سربازان امریکایی کشته شده و عده‌ای نیز پا به فرار گذاشتند.

عاملی با یادآوری اینکه شیطان بزرگ از این حماقت‌ها در طول تاریخ بارها انجام داده است اضافه کرد: امریکا با پشتیبانی از دیکتاتورهای منطقه نظیر حسنی مبارک در حق ملت‌های آزادی‌خواه ظلمی روا داشته است که امروز با مشاهده حسنی مبارک در داخل قفس پی به ذلت خود می‌برد.

مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند و به این مرام خود می‌بالند

‌امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه سفیر جمهوری آذربایجان در انگلیس اظهارات خفت‌باری را با هدف بهتر برگزار شدن یوروویژن به زبان رانده است اظهار داشت: سفیر آذربایجان در لندن با اعلام اینکه مردم آذربایجان مسلمان نیستند در حقیقت پرده از ماهیت حاکمیت جمهوری آذربایجان برداشت که هیچ وقت نخواسته است به مرام و مذهب و اندیشه مردم خود احترام قایل شود.

عاملی بیان چنین سخنانی را خفت‌بار و به خاطر برگزاری برنامه یوروویژن و حرکت همجنس‌بازان یک اقدام سخیف توصیف کرد و گفت: ما از سر دلسوزی و حفظ عزت و آبرو با مردم و دولت آذربایجان چنین اظهاراتی را بیان می‌کنیم و معتقدیم مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند و به چنین مرام والای خود افتخار می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که از قرآن کریم، اسلام ناب و سیره نبی مکرم اسلام و شیعه حضرت علی بودن چه بدی دیده‌اید که چنین اظهارات سخیف و دون‌مایه را بیان می‌کنید خاطرنشان کرد: باید حرمت و عظمت مردم جمهوری آذربایجان حفظ شود و در شان آنها نیست به خاطر حرکت حرام یوروویژن و برنامه‌های غیر دینی اینگونه مذهب و مکتب مردم این دیار زیر سوال برود.

ادعای جانبداری بنده از کاندیدای خاص در مرحله دوم کذب محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه توصیه می‌کنیم دو رقیب انتخاباتی در مرحله دوم با حفظ عزت و آبرو تبلیغات خود را انجام داده و توانمندی خود را مطرح کنند بیان داشت: شایسته نیست حرکت و کار ما با گناه شروع شود چرا که هدف غایی حضور در انتخابات خدمت به مردم و امر مقدس خادمی است.

وی هر دو کاندیدا را به دوری از بهتان، افترا و نسبت‌های دروغ دادن به یکدیگر فراخواند و گفت: برای سومین بار اعلام می‌کنم بنده در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنم چرا که معتقدم مردم قیم نمی‌خواهند و نباید در این زمینه به شعور ملت توهین شود.

خطیب جمعه اردبیل اذعان داشت: مردم هر کسی را با حجت شرعی انتخاب کنند وظیفه ما حمایت و همراهی اوست.

حضرت زهرا(س) تابلوی هدایت امت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی با اشاره به ایام فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام اضافه کرد: حضرت زهرا دارای شخصیت جامع و همه‌جانبه است به طوری که نبی مکرم اسلام که سرور کائنات است تنها در برابر مقام و منزلت این بانوی بزرگ خاضع و دست‌بوس آن اسوه زهد و طهارت است.

وی گفت: با خاضع شدن عقل کامل و کل در برابر حضرت زهرا(س) ما نیز باید شخصیت برجسته حضرت زهرا (س)نظیر عفاف، حیا، سادگی و ولایتمداری را مرام و سلوک خود قرار دهیم.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: آن حضرت حتی در آخرین لحظات حیات خود نگران بود که مبادا برجستگی‌های بدن او در معرض دید قرار گیرد که به همین خاطر ساخت تابوت برای آن حضرت انجام شد تا دغدغه او در این زمینه از بین برود.

عاملی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: مردم مومن و وفادار اردبیل در سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام از ساعت 10.30 صبح چهارشنبه دسته عزاداری به راه می‌اندازند تا به نبی مکرم اسلام و فرزند آن حضرت اباصالح‌المهدی (عج)عرض تسلیتی باشد.

وی حدیث پیامبر(ص) را به زهرا(س) یادآور شد و ادامه داد: آنهایی که به مرام تو وارد نشده‌اند در حق تو ظلم کرده‌اند و آنهایی که در این وادی حضور یافته‌اند به فوض عظیم ورود پیدا کرده‌اند که امیدواریم ما نیز در تبعیت این حدیث نبوی در سوگ حضرت زهرا(س) وارد این فوض عظیم شده و از شخصیت همه‌جانبه آن حضرت بهره‌ بگیریم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری حرکت اهالی اردبیل را در یوم شهادت دردانه پیامبر اکرم(ص) در احسان نان به صورت رایگان برای مستمندان جامعه از شاخص‌ترین نیکی‌ها یاد کرد.

اردبیل میزبان عزتمند شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم اردبیل این هفته میهمان والامقام آسمانی دارد اظهار داشت: روز دوشنبه اهالی استان از این میهمانان پذیرایی می‌کنند و در سالروز شهادت بی‌بی دو عالم پیکر این شهدا در سه شهر بیله‌سوار، نمین و مشگین‌شهر تشییع و خاکسپاری می‌شود.

عاملی از این شهدا به عنوان نماد عزت، مقاومت و پایداری یاد کرد و بیان داشت: نسل امروز ما باید این سند را معتبر بدانند و در پاسداشت آن تلاش کنند.

وی همچنین به پذیرش حوزه عملیه اردبیل و ثبت نام توسط این مجموعه اشاره کرد و گفت: جوانان ما برای ماندگاری شخصیت و حرکت مصلح‌گونه خود باید در عرصه تدین و دینداری وارد شده که حوزه‌های علمیه بهترین فضای این اقدام مثبت است چرا که حوزه‌های علمیه ما محل تربیت سربازان امام عصر(عج) هستند.

شریک زندگی قرار دادن دختران هرزه نابودی نسل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود در بیان فلسفه فطرت پاک و اعتدال‌گونه بیان داشت: مبادا جوانان ما دخترانی را شریک زندگی خود انتخاب کنند که حامل مواد آرایشی و درصدد خودنمایی ظاهری خود هستند.

عاملی با بیان اینکه از دست رفتن حیا بزرگترین ضربه را به حریم خانواده وارد می‌کند افزود: زنی که از هیچ حرکتی ابا نداشته باشد نمی‌تواند پایه‌گذار نسلی باشد که قرآن و اسلام از آن به عنوان نسل سالم یاد می‌کند.

وی گفت: زنی که به جا آوردن نماز را بلد نیست و بدون وضو و طهارت و غسل به فرزندش شیر می‌دهد یقین داشته باشید که تربیت یافته دامان چنین مادری از منحرفان خواهد بود.

خطیب جمعه اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر گفته‌اند که بهشت زیر پای مادران است به خاطر آن است که هر کس وارد بهشت می‌شود از پاکی مادران سرچشمه گرفته و در روز قیامت نیز خداوند با نام مادران حسابرسی می‌کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول