اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان

کشتی‌گیر قمی قهرمان وزن 85 کیلوگرم کشور شد

خبرگزاری فارس: کشتی‌گیر قمی با قرار گرفتن بر سکوی نخست وزن 85 کیلوگرم موفق به کسب عنوان قهرمانی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان شد.

کشتی‌گیر قمی قهرمان وزن 85 کیلوگرم کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در حالی که در آغاز سال جدید، فدراسیون کشتی تمام تمرکز خود را به برگزاری تمرینات و اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضوری موفق در المپیک 2011 لندن معطوف کرده است، در یکی دو هفته اخیر کشتی گیران رده‌های سنی پایه درگیر پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی هستند.

بر اساس برنامه ریزی فدراسیون کشتی کشورمان، پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی رده‌های سنی مختلف کشورمان در هر دو رشته آزاد و فرنگی بعد از تعطیلات سال جاری در حال برگزاری است و یکی از آنها پیکارهای انتخابی کشتی فرنگی نوجوانان است.

رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان با شرکت کشتی گیران مدعی در 10 وزن به میزبانی تهران در سالن کشتی مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این رقابت‌ها که در اوزان 42، 46، 50، 54، 58، 63، 69، 76، 85 و 100 کیلوگرم برگزار شد، سه کشتی‌گیر از استان قم حضور داشتند که یکی از آنها بر سکوی قهرمانی ایستاد و دیگری در جایگاه پنجم وزن خود قرار گرفت.

کشتی گیر موفق استان قم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان، علیرضا فتاحی منش بود که در جریان این پیکارها توانست در تمام رقابت‌های خود با مدعیان وزن 85 کیلوگرم به برتری رسیده و قهرمان مسابقات لقب بگیرد.

این کشتی گیر آینده‌دار و مستعد در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان شد که سال گذشته در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی کشور نیز موفق به کسب این عنوان شده بود و بار دیگر افتخار خود را تکرار کرد.

فتاحی‌منش که یکی از امیدهای آینده کشتی کشورمان محسوب می‌شود، در وزن 85 کیلوگرم و در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی و قرار گرفتن بر سکوی نخست، بعد از اینکه دیدارهای مختلف را با پیروزی پشت سر گذاشت، در مسابقه پایانی نیز از سد محمد بیرانوند حریف خوزستان خود عبور کرد و موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

در این وزن علی کنعانی از هیئت کشتی اردبیل همراه با میلاد قنواتی‌نسب از هیئت کشتی خوزستان در جایگاه سوم مشترک ایستادند و سهیل کهنسال به همراه علیرضا قربانی از هیئت کشتی اصفهان در جایگاه پنجم مشترک قرار گرفتند.

دیگر فرنگی کار قمی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان، مهدی مرادحاصلی بود که در وزن 58 کیلوگرم بعد از عرفان سعادتی فر از لرستان، حسین اسدی، محمود پاپی و رسول قیطاسی از خوزستان، همراه با علی خرمی از تهران در جایگاه پنجم مشترک ایستاد.

در وزن 69 کیلوگرم نیز مهدی ابراهیمی کشتی‌گیر قمی بعد از حسین خواجه‌وند و علی سلطانی از مازندران، علی‌هاشمی از لرستان و مهدی فتاحی‌نیا از ایلام، در کنار محمد غبیشابی از هیئت کشتی استان خوزستان در جایگاه پنجم مشترک قرار گرفت.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول