اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صدای مرکز قم:

دستگاه‌های قم توجه بیشتری به رسانه داشته باشند

خبرگزاری فارس: معاون صدای مرکز قم گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان قم مشارکت کمی در ساخت برنامه‌های رادیویی دارند و ضروری است که توجه بیشتری در این خصوص داشته باشند.

دستگاه‌های قم توجه بیشتری به رسانه داشته باشند

حمید قربانی‌جم امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت رادیو و میزان تاثیرگذاری آن در جامعه اظهار کرد: رادیو رسانه ای ماندگار بوده و زمانی، یکه تاز میدان رسانه بوده است اما ظهور شبکه‌های تلویزیونی سبب ایجاد چالش برای رادیو شد و مسئولان آن نیز برای برون رفت از این مشکل، دو مولفه را در نظر داشتند که نخستین مورد آن افزایش اعتماد به نفس برنامه سازان است.

وی خستگی ناپذیری مجموعه هنرمندان رادیو را از عوامل افزایش اعتماد به نفس دانست و تصریح کرد: تولد شبکه‌های مختلف رادیویی در کنار توجه به کیفیت برنامه‌ها از راهکارهای مقابله با بحران رادیو بوده است.

‌قربانی‌جم با اشاره به دومین مؤلفه یعنی جلب اعتماد مردم و شنوندگان به رادیو گفت: این دو مولفه در ایران مورد توجه قرار گرفت و موجب ماندگاری رادیو شد.

معاون صدای مرکز قم رادیو قم را از جمله مراکز استانی موفق در سطح کشور دانست و عنوان داشت: وجود بارگاه مقدس حضرت معصومه(س) و نیز شرایط ویژه‌ای چون حوزه‌های علمیه و مراکز علمی گوناگون موجب شده است که رهبر انقلاب قم را شهر علم و فرهنگ نام‌گذاری کنند و این مسئله مورد توجه مدیران صدا و سیما نیز قرار دارد.

وی خواستار حمایت‌های ویژه مسئولین از صدا و سیمای مرکز قم شد و افزود: حرکت در رسانه استانی، منطبق با سیاست‌های کلان سازمان بوده و اهداف، سیاست‌ها و ماموریت‌های موجود در منشور رسانه رعایت می شوند.

‌قربانی‌جم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی دارند که چهار عنصر دین، اخلاق، امید و آگاهی در سطح جامعه گسترش یابد و صدا و سیما نیز باید با شاخص‌های مرتبط با این چهار مؤلفه در ارتباط باشد.

معاون صدای مرکز قم به نامگذاری سال جدید به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: این مسئله در برنامه سازی‌ها لحاظ خواهد شد ضمن اینکه سه هدف عمده نیز در رادیو قم دنبال می شود که نخستین مورد آن، ارتقای کیفی برنامه‌هاست.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد در قم و تهران برای برنامه سازان رادیو قم خبر داد و گفت: جذب و نگهداشت مخاطبان از اهداف جدی صدای مرکز قم محسوب می شود، به همین منظور تمام برنامه‌های تولید شده مرتبط با مسائل و مشکلات مردم استان خواهد بود.

‌قربانی‌جم سومین هدف را تقویت رضایتمندی و خشنودی مخاطبان اعلام کرد و بیان داشت: سال گذشته به منظور آسیب شناسی برنامه‌های صدای مرکز قم، پژوهش‌های فراوانی انجام شد اما باید توجه داشت که مشارکت نهادهای مختلف قم در امر برنامه سازی پایین بوده و دلیل این امر نیز بی‌توجهی مسئولان به توانمندی و ظرفیت‌های رسانه است.

معاون صدای مرکز قم تصریح کرد: بیش از 95 درصد برنامه‌های رادیو قم در سال جاری جدید خواهند بود و این امر در قالب موضوعات مختلفی چون خانواده، کودک و دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رادیو قم به دنبال مخاطبان جدید و ایجاد ذائقه در میان شنوندگان و شهروندان است گفت: برنامه سازی بر اساس آیتم، سبب جذب مخاطب می شود و انجام این کار به صورت گسترده توسط قم و یکی دیگر از مراکز استانی منحصر به فرد است.

‌قربانی‌جم از تبدیل برنامه‌های رادیو قم به یک مجله شنیداری خبر داد و افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص توجه به خانواده، برنامه‌ای با رویکرد خانواده در رادیو قم و با توجه به عنصر آگاهی بخشی، تولید شده و پخش می شود.

معاون صدای مرکز قم از اجرای حدود 20 آیتم در برنامه خانوادگی صدای قم خبر داد و گفت: این امر با توجه به تجربه‌های گذشته طراحی شده و معتقدیم در حال حاضر، شنوندگان به برنامه‌های سریالی اقبال کمتری دارند.

وی از پخش روزانه پنج دقیقه آموزش قرآن در رادیو قم خبر داد و ابراز کرد: آموزش احکام شرعی در قالب برنامه «زلال احکام» با حضور کارشناسان برجسته و حاضر در شبکه‌های سراسری از دیگر برنامه‌های صدای مرکز قم است ضمن اینکه برنامه‌ای با عنوان «حجره» برای بررسی زندگی طلبگی و آشنایی مردم با روحانیون ساخته می شود.

‌قربانی‌جم افزود: بررسی فعالیت‌های قرآنی در مراکز مختلف و نیز پخش سخنرانی‌های گوناگون در قالب برنامه «ساحل سخن» با ساختاری جدید، از برنامه‌های سال جاری در رادیو قم است و نکته جالب توجه در این میان، اقبال عمومی مخاطبان قم به سخنرانی‌های مذهبی و دینی است به همین دلیل زمان پخش سخنرانی‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول