به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلینژاد بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آستانه اجرای طرح محدوده ترافیک توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و افزایش مطلوبیت خدماتدهی این ناوگان با همکاری سازمانهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با اجرای طرح محدوده ترافیک به عنوان یکی از راهکارها در قالب مدیریت تقاضای سفر به مرکز شهر شیراز میتوانیم ترافیک را کنترل و سفرهای درون شهری را برنامهریزی کنیم.
وی هدف حوزه حمل و نقل و ترافیک را ایجاد یک سیستم واحد حمل و نقل عمومی شامل قطار شهری، اتوبوس، دوچرخه و خطوط مبدا تاکسی به صورت منظم در راستای خدماتدهی به شهروندان عنوان و تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری همزمان با اجرای محدوده طرح ترافیک دو خط ویژه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی راهاندازی میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه خطوط مبدا و مقصد تاکسیرانی یکی از پیشنیازهای اجرای محدوده طرح ترافیک است، تصریح کرد: این خطوط باید ساماندهی و هماهنگ با خطوط اتوبوسرانی و خطوط ویژه در راستای خدماتدهی مطلوب به شهروندان عمل کند.
مصلینژاد راهاندازی خطوط ویژه دوچرخهسواری را یکی دیگر از برنامههای سازمان ترافیک به عنوان یک مد حمل و نقل ویژه سفرهای زیر پنج کیلومتر در شش ماه دوم سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون چند آژانس دوچرخه در نقاط مختلف شهر راهاندازی شده است و در سال جاری نیز براساس مطالعات در حال انجام موضوع توسعه و مدیریت شبکه خطوط دوچرخهسواری در دستور کار این سازمان قرار دارد.
انتهای پیام/ر20/ض1002