اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خبر داد

اجرای طرح لبیک ویژه حجاج بیت الله الحرام

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به اجرای طرح لبیک گفت: در این طرح تمام نیازهای زائران از آغاز تا انتهای سفر نورانی حج گردآوری و پاسخ داده شده است.

اجرای طرح لبیک ویژه حجاج بیت الله الحرام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سال جاری سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مسئله پراکندگی منطقه‌ای و جمعیتی در مسئله حج وجود دارد و زائران ایرانی در شهرهای گوناگونی زندگی می‌کنند ضمن اینکه برخی از ایرانیان نیز از خارج کشور به کاروان‌های داخلی می‌پیوندند، بنابراین آموزش‌های لازم باید به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه در گذشته در خصوص اطلاع رسانی به زائران ضعف‌هایی وجود داشت افزود: تامین نشدن نیازهای فرهنگی زائران در سرزمین وحی از جمله مشکلاتی بود که به دلیل اطلاع رسانی ناکافی روی می‌داد و در بازگشت نیز گلایه‌هایی در خصوص عدم دسترسی به اسرار و مفاهیم حج وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: از چند سال گذشته تاکنون تلاش کرده‌ایم با چاپ کتاب‌های مفید در این زمینه و همچنین برنامه‌های دیگر، حوزه اطلاع رسانی را توسعه داده و رونمایی از نرم افزارهای حج و زیارت نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی با توجه به گرایشات مختلفی که در زائران بیت الله الحرام وجود دارد گفت: تفاوت مخاطبین نیز عامل دیگری برای تلاش در این زمینه است زیرا زائران از طیف‌های گوناگونی چون افراد عادی، روحانیون، محققان، پژوهشگران و نیز کسانی که به زبان‌های خارجی مسلط هستند تشکیل می‌شوند.

قاضی عسکر از اجرای طرح لبیک در آینده نزدیک و پیش از فرا رسیدن موسم حج تمتع خبر داد و عنوان داشت: در این طرح تمام نیازهای زائران از آغاز تا انتهای سفر نورانی حج گردآوری و پاسخ داده شده ضمن اینکه بیش از یک ساعت انیمیشن نیز برای این طرح تهیه شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به رویکرد این سازمان در زمینه توسعه آموزش مجازی ابراز کرد: امیدواریم با اجرای کامل طرح‌ها در این خصوص، همه روحانیون و مبلغان و نیز زائران حج بتوانند به وسیله امکانات مجازی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

وی از یکسان سازی برنامه‌ها در بحث مخاطبین خبر داد و افزود: علاقمندان به مباحث مختلف زیارت می‌توانند درس‌های مورد نظر خود را از طریق اینترنت مرور کنند ضمن اینکه سایت سازمان حج و زیارت نیز فعال بوده و مجموعه آثار منتشر شده بر روی آن قرار گرفته است.

قاضی عسکر عنوان داشت: بیش از 150 هزار عکس از مناطق قدیمی و جدید سرزمین وحی در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دارد و این امر، جاذبه فراوانی برای مردم فراهم می‌کند زیرا برخی از اماکن قدیمی مانند کوچه بنی‌هاشم، هم اکنون وجود ندارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به تصمیم این سازمان در خصوص تعامل با برخی دیگر از کشورها گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه‌های مختلف مربوط به حج را که در آن کشورها به چاپ رسیده، در اختیار هم‌وطنان قرار دهیم.

وی نرم افزارها و کتابخانه‌های دیجیتالی را منبعی عظیم برای مراجعه محققان و پژوهشگران توصیف کرد و گفت: نویسندگان مختلف می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه، مطالب مورد نیاز برای نگارش کتاب و مقالات خود را تهیه کرده و به بهترین نحو از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول