اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسناد و کتابخانه‌های ملی جنوب‌شرق:

هدف جلسات نقد افزایش اثربخشی تالیفات است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی جنوب‌شرق گفت: هدف از برگزاری جلسات نقد، رشد و تعالی و اثربخشی تألیفات و کمک کردن به ارتقای فواید آنها برای جامعه است.

هدف جلسات نقد افزایش اثربخشی تالیفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست نقد کتاب در سال جاری «ترانه‌ها، زبان‌زدها و فرهنگ عامه مردم کرمان» در محل سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی استان کرمان اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست نقد کتاب، رشد و تعالی علم و در مجموع کارهای تحقیقاتی و علمی است.

شاهرخی خاطر نشان کرد: گستره برگزاری این نشست‌ها که دنباله‌دار است، تنها مربوط به کتاب نیست و همه آثار علمی که در قالب منابع متنی، دیداری و شنیداری است، شامل می‌شود.

وی ابراز داشت: فرآیند و گفتمان نقد پیشینه طولانی در فرهنگ ما دارد و اکثر بزرگان و حکیمان جامعه ما نقد را مایه رشد و تعالی می‌دانستند.

شاهرخی تصریح کرد: دین اسلام نیز تأکید زیادی بر تفکر و تأمل و همچنین نپذیرفتن مطلبی بدون اندیشه دارد و برگزاری نشست نقد کتاب بر اساس تاکیدات دین و همچنین برای تعالی مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در ادامه این روند همه آثار علمی و هنری را پوشش دهیم و مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی استان کرمان مصمم است برای رشد آگاهی و اطلاع‌رسانی، جلسات نقد را ادامه‌دار برگزار کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری گفت: یکی از بهترین زیرساخت‌های تولید ملی، تولیدات تحقیقاتی و علمی است که با رشد تفکر و تعامل سرمایه انسانی صورت می‌گیرد و ارزیابی و سنجش اثرات فرهنگی و علمی جامعه به تعالی منابع انسانی کمک می‌کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی استان کرمان بیان داشت: هدف اساتید دانشگاه و سازمان اسناد از برگزاری جلسات نقد رشد و تعالی و اثربخشی تألیفات و کمک کردن به فواید آن‌ها برای جامعه است و برگزاری این نشست‌ها توسط سازمان اسناد و کتابخانه‌های استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین نشست نقد کتاب «ترانه‌ها، زبان‌زدها و فرهنگ عامه مردم کرمان» نوشته عیسی مرادی با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، دانشجویان و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی استان کرمان در محل این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول