اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نقده:

دهیاران مشکلات روستاها را شناسایی کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار نقده گفت: دهیاران در شناسایی و حل مشکلات مناطق روستایی تلاش کنند.

دهیاران مشکلات روستاها را شناسایی کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از نقده، حسین یوسفی در نشست دهیاران بخش مرکزی نقده اظهار داشت: دهیاران نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد روستاها دارند و به عنوان مجریان سیاست‌های نظام در سطح روستاها هستند که در راستای آبادانی تلاش می‌کنند.

وی افزود: دهیاران دستان توانمند فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها هستند که باید به کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم برای خدمت‌رسانی به بخش‌های روستایی بپردازند.

به گفته این مسئول اکنون حجم فعالیت‌ها و کارهای دهیاران در سطح روستاها افزایش یافته و تمام دستگاه‌های اجرایی نیاز به همکاری دهیاران در روستاها دارند.

یوسفی اضافه کرد: دهیاران نقش بسزایی در انتقال آموخته‌های خود به کشاورزان در زمینه رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب دارند.

به گفته وی دهیاران در توسعه و تولید اقتصادی جامعه شهری و روستایی نقش بنیادی و اساسی دارند و باید شناخت کامل نسبت به توانمندی‌ها، استعدادها و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و تنگناها داشته باشند.

یوسفی با بیان اینکه امروز دهیاران باید با استفاده از روش‌های مختلف کاری کنند که مردم به باور تغییر در این ابعاد دست یابند و با استفاده از این تغییرات در راستای رفاه و افزایش بهره‌مندی خود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در این صورت است که می‌توانیم به یک توسعه پایدار امیدوار باشیم.

فرماندار نقده با اشاره به وقوع سیلاب در برخی روستاهای این شهرستان بر اثر بارندگی‌های اخیر، تعامل و هماهنگی دهیاران با مسئولان سازمان‌ها و نهادهای دولتی به‌ویژه در بخش آشنایی با محیط و مسیریابی گذرگاه‌های سیلاب برای برنامه‌ریزی به موقع در جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های گسترده را ضروری دانست.

فرماندار نقده توسعه پایدار روستایی را یکی از اهداف اساسی سیاست‌گذاری‌های کلان در همه کشورها و به‌ویژه در ایران خواند و تصریح کرد: توسعه پایدار یک مفهوم کلی و در ارتباط با ابعاد مختلف زندگی روستائیان و همچنین ارتباط این ابعاد با محیط پیرامون است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول