اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کانون پرورش فکری کرمان صورت می‌گیرد

اهدای 1000 جلد کتاب به کوچک‌ترین کتابخانه ایران

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: کوچکترین کتابخانه ایران با عنوان کتابخانه "فاطمه‌ها" با همکاری کانون پرورشی به یک قفسه حاوی 1000 جلد کتاب تجهیز می‌شود.

اهدای 1000 جلد کتاب به کوچک‌ترین کتابخانه ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، مسعود گنجعلیخانی اظهار داشت: مربیان کانون پرورشی کهنوج و یک مربی سیار این منطقه به زودی به روستای «دهکهان» از توابع منوجان جنوب استان کرمان اعزام می‌شوند تا فضای این کتابخانه را متناسب با فضاسازی‌های مراکز کانون تزیین و این سه دختر مؤسس کتابخانه را در حد ممکن با شیوه‌های کتابداری آشنا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این خدمات تنها به روستا دهکهان محدود نمی‌شود و سعی می‌کنیم تا روستاهای دیگر آن منطقه را نیز زیر پوشش خدمات کتابخانه سیار روستایی کانون قرار دهیم.

گنجعلیخانی تصریح کرد: یک هزار جلد کتاب کودک و نوجوان همراه با یک قفسه تا چهارم اردیبهشت ماه جاری در اختیار کتابخانه فاطمه‌ها قرار می‌گیرد.

این مدیر فرهنگی هدف از این اقدام را ترویج کتاب و کتابخوانی در میان اقشار جامعه و در راستای پاسخ به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نهضت مطالعه در کشور عنوان کرد.

گنجعلیخانی ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مطالعه را در میان مردم دورترین نقاط شهرها و روستاهای استان کرمان ترویج کنیم و استاندار کرمان نیز در جلسات برنامه‌ریزی نهضت مطالعه بر این مهم تأکید دارد.

به گزارش فارس، کتاب‌خانه فاطمه‌ها در منطقه محروم جنوب استان کرمان توسط سه دختر به نام فاطمه دایر شده است و ‌تأثیر به سزایی در رشد فرهنگی و ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه در بین خانواده‌های این منطقه داشته است.

نحوه تشکیل کتابخانه فاطمه‌ها و افرادی که این کتابخانه را راه‌اندازی کرده‌اند، دارای نکات جالب و قابل توجهی است که حمید عسکری به عنوان کارگردان این فیلم به دنبال آنها می‌رود.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول