اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد ادبیات دانشگاه کاشان:

مخاطب پندهای «سعدی» فقیر و غنی هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کاشان گفت: مخاطب پندهای سعدی آحاد مردم اعم از فقیر یا غنی هستند.

مخاطب پندهای «سعدی» فقیر و غنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، رضا شجری با بیان اینکه حرف و سخن سعدی، سخن عشق و معرفت است اظهار داشت: سعدی در آثار خود، درس پاکی، مهربانی، صداقت، راستی و محبت را به همه مردم از پادشاهان گرفته تا فرودستان جامعه می‌آموزاند.

وی با تأکید بر اینکه سعدی هیچ وقت نمی‌میرد افزود: سعدی سیاست و اجتماعیات را در گلستان و اخلاقیات را در بوستان خود به طرز زیبایی به کار برده و همه چیز و حقیقت هستی را متعلق به خداوند باری‌تعالی می‌داند و سخن و کلام سعدی برای همیشه نزد همه ماندگار و باقی است.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان تصریح کرد: استاد سعدی در بوستان و دیگر آثارش یک عارف و عاشق به تمام معناست که جز دوست و معشوق به چیزی نمی‌اندیشد و حتی نگاه او به طبیعت یک نگاه عاشقانه و عارفانه است.

شجری خاطرنشان کرد: این شاعر برجسته هم استاد اخلاق است و هم نظریات روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه او قابل تبیین و تفهیم به علاقه‌مندان و مخاطبان خودش است.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول