اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرهمند مطرح کرد

ضرورت توجه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه بخش‌های اجرایی به فرهنگیان شاغل و بازنشسته امری ضروری است.

ضرورت توجه به فرهنگیان شاغل و بازنشسته

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، کاظم فرهمند صبح امروز در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش بافق ضمن تجلیل از مقام معلم بر ضرورت توجه به امور معیشتی این قشر از جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: توجه بخش‌های اجرایی به فرهنگیان شاغل و بازنشسته امری ضروری است.

وی عنوان کرد: گر چه حقوق معلمان با توجه به زحماتی که متحمل می‌شوند داده نمی‌شود اما کار در نظام آموزش و پرورش با مسائل مادی قابل جبران نیست.

فرهمند با اشاره به دیدگاه مثبت مجلس شورای اسلامی درباره مسائل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مجلس در زمینه رفاه حال فرهنگیان و مسائل آموزش و پرورش، دیدگاه بازی دارد و بیشتر نمایندگان با جدیت این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

وی هم‌چنین تأکید کرد: مشکلات نیروی انسانی و افزایش سرانه مدارس، زمین برای مسکن فرهنگیان و رفع مشکلات بازنشستگان فرهنگی نیاز به پی‌گیری در سطح وزارت آموزش و پرورش دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد هم‌چنین با اشاره به مسئله عمران و آبادانی بافق و دغدغه‌های شهروندان خاطرنشان کرد: بحث خصوصی‌سازی شرکت سنگ‌آهن مرکزی منتفی است و مشکل تعطیلی طرح فولاد بافق که بحث حقوقی داشته نیز حل شده و سرمایه‌گذار به زودی کار را آغاز خواهد کرد.

فرهمند در مورد گازرسانی به بافق نیز عنوان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به بافق با وجود اینکه مدت اجرای عملیات آن 18 ماه بود، ظرف دو تا سه روز آینده آغاز خواهد شد.

وی تأکید کرد: پیمانکار این طرح قول داده تا زودتر از موعد مقرر و ظرف مدت یک سال کار را تمام کند.

فرهمند هم‌چنین از فرهنگیان خواست در بحث‌های اجتماعی و سیاسی نیز فعال باشند و در نشست‌های هفتگی خود که با عنوان جلسات قرآنی برگزار می‌شود این‌گونه مسائل را نیز مطرح و تحلیل کنند.

فرماندار بافق نیز در این نشست بر لزوم افزایش کیفیت برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم تأکید کرد و افزود: تجلیل از مقام معلم نه تنها ریشه در دین و اخلاق دارد، بلکه موجب ارتقای منزلت اجتماعی قشری می‌شود که در تربیت علمی و فرهنگی آینده‌سازان کشور نقش عمده‌ای دارند.

حسین ندافیان ضمن تشکر از فعالیت اعضای این شورا در سال گذشته اظهار داشت: ظرفیت‌های قابل توجهی در شهرستان بافق وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های آموزش کیفی می‌توان این استعدادها را شکوفا کرد.

محمود خواجه‌ای، مدیر آموزش و پرورش بافق هم در این جلسه ضمن بیان گزارشی از عملکرد یک‌ ساله آموزش و پرورش بخشی از مشکلات موجود در آموزش و پرورش شهرستان بافق را تشریح کرد.

در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بافق در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق پیرامون گرامیداشت هفته معلم و نحوه تجلیل و قدردانی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی، هوشمندسازی و ارتقای کیفی مدارس، تقویت کانون بازنشستگان فرهنگی و اختصاص فضای مناسب برای فعالیت‌های این کانون، رفع کمبودهای فضای آموزشی و نیروی انسانی و اجرای طرح تحول بنیادین آموزشی بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

هم‌چنین در این نشست با اهدای لوح سپاس از زحمات یک‌ ساله اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان بافق تجلیل شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول