اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی لایق‌زاده و تهیه‌کنندگی شریفی‌نیا

مستند "من هنوز زنده‌ام" تا یک ماه دیگر آماده اکران است

خبرگزاری فارس: مستندساز برتر کشوری گفت: مستند 30 دقیقه‌ای "من هنوز زنده‌ام" به کارگردانی علی‌فتح لایق‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی تا یک ماه دیگر آماده اکران است.

مستند "من هنوز زنده‌ام" تا یک ماه دیگر آماده اکران است

علی‌فتح لایق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مستند "من هنوز زنده‌ام" در ارتباط با یک بیمار مبتلا به ایدز ساخته شده است.

کارگردان مستند من هنوز زنده‌ام بیان داشت: این مستند با هدف امید بخشیدن به زندگی این افراد ساخته شده است و به گونه‌ای ذهن جامعه را به سمت و سوی این بیماران معطوف می‌دارد که آن‌ها تنها از راه نامشروع و جنسی به این بیماری دچار نشده‌اند.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه خوشبختانه در این استان بیمار ایدزی به نسبت سایر نقاط کمتر وجود دارد، گفت: بیمار و سوژه اصلی فیلم ما تنها به دلیل استفاده از ژیلت مصرف شده توسط بیماران ایدزی به این بیماری مبتلا شده است.

لایق‌زاده با نقل سیری از روند ساخت این فیلم گفت: پنج ماه در غاری تاریک با بیمار زندگی کرده‌ام و اکنون بیش از هر کس با این بیماری و رنجی که این بیماران می‌برند آشنا هستم.

کارگردان مستند گاودانه افزود: همسر این بیمار پس از شنیدن خبر بیماری همسرش دق کرد و از دنیا رفت و تنها فرزند وی نیز توسط اقوام نگهداری می‌شود که در نوع خود یک حادثه غم‌انگیز است.

لایق‌زاده گفت: گریه‌های شب عید این بیمار در آن غار تاریک در نوع خود برای نسل جوان ما آموزنده خواهد بود و غم‌انگیزتر اینکه با تکه زغالی تصویر همسر و فرزندش را روی سنگی به نمایش در می‌آورد.

این کارگردان مستندساز به خصوصیات این فیلم اشاره کرد و گفت: در این فیلم پلان آخر توسط بیمار فیلم‌برداری می‌شود و از این جاست که امید به زندگی در رخسار این بیمار مبتلا به ایدز پدیدار می‌شود.

لایق‌زاده به عوامل این فیلم نیز اشاره کرد و گفت: محمدرضا شریفی‌نیا هنرمند و بازیگر ‌مطرح کشور کار تهیه‌کنندگی این مستند را بر‌عهده دارد و خودم نیز کارگردان و تصویربردار مستند "من هنوز زنده‌ام" هستم.

وی افزود: این فیلم در مرحله مونتاژ است که تا یک ماه دیگر برای حضور در جشنواره سینما حقیقت و جشنواره مستند ایران آماده می‌شود.

وی مشاوره شبنم قلی‌خانی در این مستند را یکی از دلایل موفقیت خود در ساخت آن دانست.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول