اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی:

مربی فعال در وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: در استان مربی فعال در رشته وزنه‌برداری وجود ندارد.

مربی فعال در وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی وجود ندارد

علی لفظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:‌ در سال 86 هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی رتبه بیست و سوم را در کشور داشت و در سال 89 با 17 پله صعود در رتبه ششم کشوری قرار گرفت که این امر به حضور مستمر تیم‌های استان در مسابقات و هماهنگی با فدراسیون بر می‌گردد.

وی به وضعیت نابسامان هیئت وزنه‌برداری استان در سال 90 اشاره کرد و افزود: با وجود پیگیری‌های زیاد هیئت وزنه‌برداری در آذربایجان‌غربی اسپانسر وجود ندارد و چون اعتبارات فدراسیون یک سوم کاهش یافته بود وضعیت هیئت استان هم نابسامان شده است و به دلیل عدم حمایت مالی، ورزشکاران این رشته نسبت به سال‌های قبل مدال‌های کم‌تری کسب کردند.

این مسئول تصریح کرد:‌ از آن جایی که به مربیان این رشته در استان حقوق مناسبی داده نمی‌شود، با وجود افراد مستعد در استان در بیشتر مسابقات نتیجه مطلوبی کسب نمی‌شود.

لفظی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها فعالیت مساعدی نسبت به ارومیه دارند، تصریح کرد: شهرستان‌ها با وجود عملکردهای مطلوب تعامل ضعیفی با هیئت استان دارند و با وجود مدیریت کامل رئیس هیئت استان بر شهرستان‌ها ارتباط آن‌ها گذراست و برای شرکت در مسابقات نفرات خود را اعزام نمی‌کنند.

وی نتیجه‌گیری مطلوب در مسابقات را منوط به تأمین مالی دانست و گفت: در رشته‌ وزنه‌برداری نتیجه‌گیری مطلوب به کسب امتیاز بالا محدود شده نه مدال‌آوری و‌ برای کسب نتیجه مطلوب مسئولان استان باید هیئت و ورزشکاران را از نظر مالی تأمین کنند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی رده‌های نونهالان فعال‌تر هستند و قابلیت سرمایه‌گذاری دارند و به‌ویژه در شهرستان شوط  نونهالان در رشته وزنه‌برداری فعال‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود استعداد بالا در منطقه آذربایجان اگر کمی به ورزشکاران این رشته رسیدگی شود صددرصد به مقام جهانی می‌رسند ولی در رده بزرگسالان ورزشکار ملی‌پوش نداریم.

این مسئول اضافه کرد: تعامل و همکاری هیئت شهرستان‌ها با مرکز استان ضعیف بوده و نفر برای مسابقات اعزام نمی‌کنند.‌

به گفته وی بیمه ورزشی برای وزنه‌برداری برخلاف سایر رشته‌ها کم است و از 400 نفر تجاوز نمی‌کند، از طرفی اکثر ورزشکاران به دلیل سنگینی آن دوام نمی‌آورند و از ادامه کار انصراف می‌دهند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول