اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس سابق سرویس اطلاعات پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

پارلمان پاکستان در تصویب طرح بازگشایی مسیر ناتو به خواست مردم احترام نگذاشت

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سرویس اطلاعاتی پاکستان با انتقاد از عملکرد مجلس در تصویب طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو، تأکید کرد که واشنگتن به هیچ یک از مفاد این طرح عمل نخواهد کرد.

پارلمان پاکستان در تصویب طرح بازگشایی مسیر ناتو به خواست مردم احترام نگذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، تصویب طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در پارلمان پاکستان، واکنش تند مردم و احزاب مختلف این کشور را در پی داشته است.

پارلمان پاکستان چند روز پیش با بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو در خاک پاکستان به طور مشروط موافقت و اعلام کرد که در صورت عذرخواهی رسمی واشنگتن از حمله 5 ماه پیش ناتو به مرز پاکستان (که موجب بسته سدن مسیر تدارکاتی ناتو شد) این مسیر بازگشایی می‌شود.

پارلمان همچنین خواستار توقف حملات پهپادهای آمریکایی شد.

این در حالی است که "کنفرانس دفاع پاکستان" و دیگر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان این اقدام پارلمان را محکوم کرده‌ و این موضوع را قدمی بر خلاف حاکمیت ملی پاکستان برشمرده‌اند.

"ژنرال حمید گل" عضو فعال کنفرانس دفاع پاکستان و رئیس سابق سرویس اطلاعاتی پاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهور گفت: پارلمان نماینده خواسته عمومی مردم است اما پس از این اقدام اخیر پارلمان و تصویب طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو مشخص گردید که پارلمان به خواسته مردم احترام نمی‌گذارد.

وی گفت: مردم از بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو ناراضی هستند و این خواسته خود را در تظاهرات عظیم دفاع از پاکستان که در سراسر کشور برگزار گردید نشان دادند.

گل افزود: تصمیم پارلمان نشان می‌دهد که نه فقط حزب حاکم و احزاب ائتلافی بلکه حزب اپوزیسیون "مسلم لیگ نواز" که قبلاً با این تصمیم مخالف بودند نیز اجازه بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو را دادند.

وی گفت: این احزاب تنها برای منافع شخصی خود با این طرح موافقت کردند.

حمید گل افزود: آمریکا به دیگر بندهای اشاره شده در این طرح مانند متوقف کردن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی احترام نخواهد گذاشت.

وی گفت: آمریکا به حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود پایان نمی‌دهد و دولت این کشور نیز اعلام کرده است که حملات این هواپیماها تحت هدایت و رهبری سازمان جاسوسی آمریکا هرگز متوقف نخواهد شد.

ژنرال گل تصریح کرد: کنفرانس دفاعی پاکستان تصمیم گرفته است تا با قدرت در مقابل بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو بایستد و دیگر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز همبستگی خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند.

وی افزود: دولت باید تمام موافقت‌نامه‌هایی را که در راستای بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به امضا می‌رساند را برای اطلاع مردم منتشر کند.

این در حالی است که پس از تصویب این طرح در پارلمان پاکستان، "کامرون مونتر" سفیر آمریکا در اسلام‌آباد با تقدیر از این اقدام پارلمان، قرارداد 110 میلیون دلاری را برای کمک به پاکستان با وزیر اقتصاد این کشور به امضا رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول