اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

خبرهای کوتاه پاکستان

دولت پاکستان: مسیر ناتو بزودی بازگشایی می‌شود/ احزاب مذهبی: اجازه عبور محموله‌های ناتو را نمی‌دهیم

خبرگزاری فارس: تصمیم دولت پاکستان برای بازگشایی مسیر عبور تدارکات ناتو و واکنش احزاب مذهبی این کشور، مجوز پوتین برای استفاده ناتو از فرودگاه‌های روسیه و انتصاب "فاروق نائیک" به عنوان وزیر دادگستری پاکستان از جمله خبرهای کوتاه پاکستان است.

دولت پاکستان: مسیر ناتو بزودی بازگشایی می‌شود/ احزاب مذهبی: اجازه عبور محموله‌های ناتو را نمی‌دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، برخی رسانه‌های محلی از تصمیم دولت پاکستان برای بازگشایی مسیر عبور تدارکات ناتو به افغانستان خبر داده‌اند.

این منابع با اشاره به اینکه دولت تصمیم گرفته ارسال مجدد تدارکات ناتو را آغاز کند، نوشتند که امکان دارد مسیر ناتو تا 10 روز دیگر بازگشایی شود.

"یوسف شاهوانی" مسئول تانکر‌های سوخت در پاکستان در این زمینه گفت: دولت وی را از ارسال مجدد تدارکات ناتو آگاه کرده است.

وی افزود: ارسال تدارکات ناتو ظرف 10 روز آینده آغاز خواهد شد.

شاهوانی تأکید کرد: هزینه ارسال سوخت افزایش پیدا کرده زیرا قیمت بنزین و گازوئیل در پاکستان رو به افزایش است.

وی گفت: تا زمانی که امنیت کامیون‌های سوخت تضمین نشود ارسال تدارکات ناتو آغاز نخواهد شد بنابراین باید اقداماتی برای محافظت از این کامیون‌ها صورت گیرد.

به گزارش روزنامه "امت"، سفیر آمریکا در پاکستان برای بازگشایی مسیر ناتو ملاقات‌های زیادی با علمای پاکستان داشته است.

این منبع با بیان اینکه علمای پاکستان حاضر نیستند بر خلاف رأی مردم پاکستان آمریکا را همراهی کنند، افزوده است: کنسولگری‌های آمریکا در پیشاور و لاهور نیز رفت و آمد خود را به مدارس دینی افزایش داده و با ارسال کمک مالی همچنین توزیع رایانه بین طلاب سعی در جلب رضایت علما دارند.

امت همچنین نوشته است که برخی رهبران قوم گرای بلوچی و سندی حاضر به همکاری با آمریکا شده‌اند و آمریکا اطمینان داده است که از کمک به قوم گرایان دریغ نخواهد کرد و در تمام زمینه‌ها از آنان پشتیبانی می‌کند.

نمی‌گذاریم تدارکات ناتو از کراچی عبور کند

خبر بازگشایی مسیر تداکرات ناتو در 10 روز آینده در حالی منتشر شده است که برخی احزاب مذهبی بر جلوگیری از عبور محموله‌های ناتو از خاک پاکستان تأکید کرده‌اند.

"سید منور حسن" رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان بعد از افتتاح مدرسه دینی جامعه الانصار در منطقه "لیاری" شهر کراچی خطاب به طلاب این مدرسه گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم تدارکات ناتو از خیابان‌های کراچی عبور کند.

وی افزود مردم کراچی اجازه نمی‌دهند کامیون های ناتو از خیابان‌ها‌ی این شهر عبور کنند.

رهبر جماعت اسلامی گفت: حزب مردم و حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف فقط نا امنی و خیابان‌های مخروبه برای مردم "لیاری" و "لارکانه" به ارمغان آورده‌اند پس بهتر است مردم حزب جماعت اسلامی را همراهی کنند.

سید منور حسن تأکید کرد: درگیری قومی و سیاسی بین مردم کراچی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بنابراین جماعت اسلامی تنها حزبی است که بعد از پیروزی در انتخابات می‌تواند مردم کراچی را متحد کند.

روسیه برای ارسال تدارکات ناتو اعلام آمادگی کرد

ولادمیر پوتین رئیس جمهور منتخب روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی گفت: گرچه عملیات ناتو در افغانستان نماد جنگ سرد است اما روسیه با استفاده از فرودگاه‌های این کشور جهت ارسال تدارکات ناتو مخالف نیست.

پوتین افزود: برای ارسال تدارکات ناتو پایگاه هوایی احداث نخواهد شد اما اطمینان می‌دهم که ارسال تدارکات ناتو از فرودگاه‌های روسیه منافع ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی گفت: باید قبول کرد که ناتو نقش مهمی در سر و سامان دادن به مشکلات منطقه ایفا می‌کند.

پوتین افزود: روسیه نمی‌خواهد سربازان خود را در جنگ مرز تاجیکستان و افغانستان درگیر کند.

حمله پهپادهای آمریکایی موجب توسعه تروریسم می‌شود

"میان افتخار حسین" وزیر اطلاع رسانی ایالت خیبرپختونخواه در گفت‌وگو با خبرنگاران و نویسندگان سوات در پیشاور گفت: حمله هواپیماهای بدون خلبان از یک سو موجب تنفر از آمریکا می‌شود و از طرفی تقویت تروریسم را به دنبال دارد.

وی افزود: بهتر است آمریکا تکنولوژی هواپیماهای بدون خلبان را در اختیار پاکستان قرار دهد تا این کشور خودش علیه تروریست‌ها اقدام کند.

وزیر اطلاع رسانی در ادامه سخنان خود گفت: ادامه حمله هواپیماهای بدون خلبان وجهه آمریکا را زیر سئوال می‌برد زیرا هیچ کشوری نباید، در امور سایر کشورها دخالت کند.

وی گفت: پاکستان از کمک آمریکا و هر کشور دیگری استقبال می‌کند اما این کمک نباید استقلال کشور را زیر سئوال ببرد.

افتخار حسین تأکید کرد: پاکستان خواهان برقراری ارتباط با امریکا بر پایه برابری است و هرگر منافع خود را قربانی حفظ روابط با آمریکا نخواهد کرد.

بحران انرژی مانع رشد اقتصادی پاکستان است

بانک توسعه آسیایی اعلام کرد بحران انرژی مانع رشد اقتصادی پاکستان است.

این بانک خواهان مدیریت بهتر برای کاهش خسارت‌های تجاری برای بهبود وضع اقتصادی پاکستان شد.

بانک توسعه آسیایی افزایش تورم، کاهش سرمایه گذاری خارجی ، عوارض کم مالیاتی و خسارت‌های شرکت‌های دولتی را از دیگر موانع رشد اقتصادی پاکستان عنوان کرد

این گزارش می‌افزاید: کمبود برق و گاز رشد تولید ناخالص داخلی پاکستان را در سالهای 2011 و 2012 میلادی 3 تا 4 درصد کاهش داده بنابراین بحران انرژی فعالیت اقتصادی پاکستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این مشکل هر چه زودتر باید حل شود.

فاروق نائیک به عنوان وزیر دادگستری پاکستان سوگند یاد کرد

رئیس سابق مجلس سنای پاکستان و یکی از رهبران برجسته حزب مردم امروز به عنوان وزیر قانون (دادگستری) سوگند خورد.

مراسم سوگند وزیر جدید دادگستری پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور و در حضور "آصف علی زرداری" رئیس جمهور برگزار شد.

"مولا بخش چاندیو" وزیر سابق قانون این کشور به سمت وزیر حقوق بشر منصوب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول