اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

پارلمان پاکستان تصویب کرد

مسیر تدارکات ناتو بازگشایی می‌شود/حملات پهپادهای آمریکایی باید متوقف شود

خبرگزاری فارس: پارلمان پاکستان که موضوع بازنگری در روابط این کشور با آمریکا را در دستور کار خود داشت، ضمن موافقت با بازگشایی مسیر تدارکات ناتو بر لزوم توقف هرچه‌ سریع‌تر حملات پهپادهای آمریکایی تأکید کرد.

مسیر تدارکات ناتو بازگشایی می‌شود/حملات پهپادهای آمریکایی باید متوقف شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پارلمان پاکستان به اتفاق آراء دستورالعمل جدیدی را تصویب کرد که می‌تواند راه حلی در برقراری مجدد روابط تیره شده اسلام‌آباد و واشنگتن باشد.

بر اساس این دستورالعمل خطوط ارتباطی و تدارکی برای ناتو جهت رسیدن به افغانستان بازگشایی می‌شود.

این دستورالعمل این اجازه را برای گشودن مسیر مسدود شده تدارکات ناتو و آمریکا به دولت می‌دهد و در مقابل نیز از آمریکا خواسته شدد است که هر چه زودتر به حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود علیه شبه نظامیان در خاک پاکستان خاتمه دهد.

با این حال قانون گذاران پارلمان بر خلاف آنچه تعدادی از نمایندگان خواسته بودند که اجازه عبور از این خطوط مواصلاتی را مشروط به متوقف کردن حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان جاسوسی آمریکا(CIA) کند، این کار را انجام نداده و طرح عبور از خطوط مواصلاتی ناتو را بدون شرط به تصویب رساندند.

دولت و ارتش از این پیشنهادات و توصیه‌های پارلمان برای برقراری تعامل مجدد با آمریکا استفاده خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که به این تصمیم پارلمان پاکستان احتارم خواهد گذاشت.

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان نیز در این زمینه گفت: معتقدیم که دنیا صدای مردم پاکستان را می‌شنود و این اطمینان را به مردم می‌دهم که دولت در اجرای این دستورالعمل تمام آن مواردی را که در آن ذکر شده و تمام آن مواردی را که خواسته مردم پاکستان است به نحو احسن انجام خواهد داد.

روابط میان آمریکا و پاکستان در پی حمله نیروهای آمریکایی به مرزهای پاکستان و کشته شدن 24 سرباز پاکستانی تیره شده بود و دولت پاکستان در اعتراض به این اقدام آمریکا راههای مواصلاتی آنها به افغانستان از طریق کشورش را مسدود کرده بود.

واشنگتن خواستار این است که روابطش با اسلام‌آباد به حالت قبل بازگردد.

حدود 30 درصد محموله‌های مورد نیاز ناتو و آمریکا در جنگ افغانستان از مسیر پاکستان می‌گذرد که این مسیر پس از حمله 5 آذر سال گذشته به یک پست مرزی پاکستان، بسته شده است.

اعلام بازگشایی مسیر تدارکات ناتو در خاک پاکستان در حالی اعلام شده است که برخی احزاب مذهبی این کشور با این اقدام مخالفت کرده و هشدار داده‌اند که در صورت بازگشایی این مسیر تظاهرات سراسری بپا خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول