اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهر رویان:

شهرداری‌ها متولی طرح دریا نیستند/ استانداری اعتباری اختصاص نداده است

خبرگزاری فارس: شهردار شهر رویان گفت: متولی طرح دریا شهرداری‌ها نیستند، بر اساس قانون شهرداری‌ها در دریا و فضا مسئولیتی ندارند.

شهرداری‌ها متولی طرح دریا نیستند/ استانداری اعتباری اختصاص نداده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مرتضی مومنی صبح امروز در نخستین جلسه طرح سالم‌سازی دریا با بیان اینکه شهرداری متولی طرح دریا نیست و پستی هم برای این منظور در سازمان شهرداری‌ها در نظر گرفته نشد، اظهار داشت: استانداری نیز اعتباری در این باره اختصاص نداده است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم نیز بین دستگاه‌ها وجود ندارد و هر یک کار را به دوش دیگری می‌اندازد، ناظران و مجریان هم عموماً شرکتی هستند و توان اداره مناسب را ندارند.

* کمبود اعتبار معضل همیشگی

شهردار رویان با اشاره به اینکه در کارهای اجرایی و عمرانی همواره اعتبار حرف اول را می‌زند، بیان داشت: اجرای طرح سالم‌سازی دریا پول می‌خواهد در حالی که درآمدی هم ندارد و ما برای اجرای آن از درآمد شهرداری در واقع همان پول‌هایی که از شهروندان در قبال عوارض‌های مختلف اخذ می‌کنیم در طرح دریا هزینه می‌کنیم.

* تعیین متولی مستقیم

وی ابراز داشت: دولت باید دستگاه متولی را مشخص کند و اعتبار لازم را اختصاص بدهد و از صفر تا صد کار را از این متولی بخواهد و متولی هم با نظارت دولت اعتبارات را در جای مناسب و برای کیفیت طرح هزینه کند و پاسخگو باشد.

* آمادگی اجرای طرح در رویان

مومنی در عین حال از آمادگی شهرداری رویان در اجرای طرح دریا به روش سنتی و همانند سال‌های قبل خبر داد و متذکر شد: به رغم این آمادگی، اما واگذاری اجرای طرح به بخش خصوصی کیفیت را ارتقا می‌بخشد و رضایت عمومی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

شهردار شهر رویان در پایان اذعان داشت: بخش دولتی به لحاظ کمبود اعتبار از عهده همه نیازها بر نمی‌آید بنابراین باید اعتبار لازم اختصاص داده شود و سپس نیازها خواسته شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول