اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جدیدترین اخبار سوریه/ ناظران بین‌المللی در آستانه ورود به سوریه هستند

خبرگزاری فارس: قطعنامه اعزام ناظران سوریه در شورای امنیت تصویب شد و دمشق آن را سبب روشن شدن حقیقت این کشور دانست. امری که با اجرایی شدن، سوریه را وارد مرحله‌ای تازه می‌کند.

جدیدترین اخبار سوریه/ ناظران بین‌المللی در آستانه ورود به سوریه هستند

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد با ورود ناظران بین‌المللی به سوریه، تحولات این کشور وارد مرحله‌ای کاملا جدید شود.

ناظران بین‌المللی سوریه 24 ساعت دیگر وارد دمشق می‌شوند

اولین گروه ناظران غیرمسلح بین‌المللی که 30 نفر خواهند بود، تا کمتر از 24 ساعت دیگر وارد سوریه می‌شوند.

سخنگوی کوفی عنان فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اعلام کرد که ناظران بین‌المللی تا 24 ساعت دیگر وارد سوریه می‌شوند.

احمد فوزی با اعلام این خبر گفت که این ناظران حدود 30 نفر هستند و تا 36 ساعت آینده در سوریه پراکنده و مستقر می‌شوند.

روز گذشته شورای امنیت قطعنامه 2042 را برای اعزام ناظران بین‌المللی به سوریه تصویب کرد.

این اقدام بر اساس طرح کوفی عنان برای سوریه صورت گرفت.

حضور افسر روسی در گروه اعزامی ناظرین سازمان ملل به سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که در میان نخستین گروه ناظرین بین المللی که طی یکی دو روز آینده به سوریه اعزام می شوند، یک افسر روس نیز حضور دارد.

خبرگزاری «نووستی» گزارش کرد، در میان ناظرین سازمان ملل متحد که قرار است طی یکی دو روز آینده به سوریه اعزام شوند، یک افسر روس نیز حضور دارد.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته اعلام کرد: نیروهای غیرمسلح سازمان ملل که قرار است بعنوان ناظر بین المللی به سوریه اعزام شوند و در میان آنها یک افسر روس نیز حضور دارد، وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند. آنها باید کاملا تخصصی، شجاعانه و بدون هیچ جانبداری و واقع بینانه عمل کنند. برای فعالیت سازنده این گروه در سوریه لازم است تا شرایط مساعدی از جمله تامین امنیت آنها فراهم شود.

خنثی‌سازی یک بسته منفجره در دمشق

یگان مهندسی ارتش سوریه پس از کشف یک بسته انفجاری در دمشق آن را خنثی کرد.

منابع خبری در سوریه اعلام کردند که یک بسته منفجره در منطقه حی‌الیرموک دمشق کشف و خنثی شده است.

خبرنگار شوکوماکو گزارش کرد که یک بسته منفجره در نزدیکی قهوه‌خانه «ابوحشیش» تعبیه شده بود که یک رفتگر آن را به هنگام نظافت شناسایی کرده بود.

مشاور اسد: حضور ناظران بین‌المللی به سود سوریه است

مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که حضور ناظران بین‌المللی به روشن شدن این نکته منجر می‌شود که چه کسی در سوریه قتل و کشتار می‌کند.

بثینه شعبان مشاور سیاسی رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد که اعزام ناظران بین‌المللی به سوریه به روشن شدن حقیقت سوریه کمک می‌کند.

به گزارش تاپ‌نیوز، شعبان تاکید کرد که اعزام ناظران به سوریه به این کشور کمک می‌کند تا آشکار شود چه کسی اقداماتی مانند ربایش افراد، کشتار و تخریب سوریه را مرتکب می‌شود.

وی تصریح کرد که اعزام و استقرار این ناظران به سود سوریه است.

به گفته او تروریست‌ها از پنجشنبه گذشته یعنی از آغاز آتش‌بس در سوریه، بیش از 60 حمله به نیروهای امنیتی، ارتش و مردم انجام داده‌اند که نقض آتش‌بس بوده و مستندا به کوفی عنان نماینده سازمان ملل گزارش شده است.

ولید معلم بزودی به چین سفر می‌کند

پایگاه خبری شام‌پرس سوریه اعلام کرد که ولید المعلم وزیر خارجه سوریه بزودی به چین سفر می‌کند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خبری در سوریه اعلام کرد که معلم در چند ساعت آینده به پکن خواهد رفت تا با سران این کشور دیدار کند.

ولید المعلم هفته گذشته به روسیه سفر کرده بود.

عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود درباره سوریه

یک نماینده پارلمان سوریه گفت، به دنبال عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود و صدور قطعنامه شورای امنیت با موافقت روسیه درباره اعزام ناظران بین‌المللی به سوریه، توطئه کشورهای غربی و عربی ضد دمشق خنثی شد.

«خالد العبود» دبیر مجلس سوریه امروز در مصاحبه با شبکه خبری العالم، اعلام کرد: قطعنامه‌ای که دیروز (شنبه 26 فروردین) در شورای امنیت تصویب شد، نشان می‌دهد که توطئه کشورهای غربی وعربی برای سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیگر اثر ندارد.

دبیر مجلس سوریه تصریح کرد: آمریکا و هم پیمانانش زمانی که دریافتند توطئه‌های آنها ضد سوریه به بن بست رسیده است از موضع خود عقب نشینی کردند.

مرگ دو خبرنگار دیگر در سوریه

شبکه‌های خبری وابسته به مخالفان سوریه اعلام کردند که دو خبرنگار دیگر در این کشور کشته شد.

پایگاه خبری سیریاپلیتک اعلام کرد که شبکه‌های وابسته به مخالفان اعلام کردند که یک تصویربردار در ریف دمشق و یک خبرنگار در حمص کشته شدند.

نماینده دمشق در سازمان ملل: برخی اعضای شورای امنیت سوء نیست دارند

بشار الجعفری شب گذشته اعلام کرد که اسنادی را از جنابات گروهک‌های مسلح در کشور به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داده است.

وی اعلام کرد که «ما در خصوص سوء نیت برخی اعضای شورای امنیت که آشکارا سوریه را هدف گرفته‌اند، نگرانیم».

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که برای حل بحران سوریه «باید برخی کشورها در منطقه که پناهگاه تروریست‌ها شده‌اند، دست از حمایت از آنان بردارند و طرح عنان را حمایت کنند... عجیب است که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و برای وضع اقتصادی مردم ابراز نگرانی می‌کنند اما خودشان با تحریم سوریه اوضاع را وخیم کرده‌اند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول