اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هزینه 200 میلیون دلاری اردن برای شورشیان سوریه

خبرگزاری فارس: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اردن اعلام کرد که دولت این کشور تا کنون مبلغ 200 میلیون دلار برای پذیرایی از پناهجویان سوری هزینه کرده است.

هزینه 200 میلیون دلاری اردن برای شورشیان سوریه

به گزارش فارس، "اندرو هاربر" نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اردن اعلام کرد که از زمان آغاز نا آرامی ها در سوریه، دولت اردن مبلغ 200 میلیون دلار بابت پذیرایی از پناهجویان سوری هزینه کرده که این مبلغ شامل هزینه های اسکان، تغذیه، بهداشت و تحصیل این افراد شده است.

وی تصریح کرد: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کمک هایی از آمریکا، نروژ، چک و آلمان برای اردن گرفته ولی مبلغ دریافتی نسبت به هزینه های انجام شده بسیار پایین است.

هاربر تصریح کرد: پناهجویان سوری که به اردن آمده اند تقریبا هیچ چیز با خود ندارند و همین مساله کار را برای دولت اردن بسیار دشوار کرده است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اردن خاطرنشان کرد: پناهجویان سوری در شب به طور غیر مجاز وارد مرزهای اردن می شوند و با وجود کنترل مرزها توسط نیروهای مرزی اردن، هر شب شاهد ورود صدها تن از این افراد به اردن هستیم.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اردن، تعداد 9 هزار پناهجوی سوری در دفتر این کمیساری ثبت شده ولی آمارها حاکی از وجود 100 هزار پناهجو و شورشی سوری است که به طور غیر قانونی وارد اردن شده اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول