اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش شخصیت‌های سیاسی مصر درباره رد صلاحیت نامزدها

اخوان المسلمون:توطئه‌ای علیه انقلاب در راه است/عمروموسی: با حذف نامزدهای اسلامگرا مخالفم

خبرگزاری فارس: درپی رد صلاحیت 10 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، شخصیت‌ها و تشکل‌های سیاسی مصری واکنش نشان دادند؛ اخوان المسلون نسبت به توطئه دشمنان انقلاب هشدار داد و عمرو موسی از سوء مدیریت در انتخابات ابراز نگرانی کرد.

اخوان المسلمون:توطئه‌ای علیه انقلاب در راه است/عمروموسی: با حذف نامزدهای اسلامگرا مخالفم

 به گزارش فارس، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر شب گذشته با انتشار بیانیه از رد صلاحیت 10 نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

خیرت الشاطر نامزد جماعت اخوان المسلمون و عمر سلیمان معاون حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و همچنین "حازم ابو اسماعیل" از جمله رد صلاحیت شدگان هستند که حذف آنها از گردونه رقابت‌های انتخاباتی سرو صدای بسیاری را در مصر موجب شده است.

 "محمد بدیع" رهبر جماعت اخوان المسلمون مصر با هشدار نسبت به توطئه‌چینی‌ها علیه انقلاب این کشور از مردم مصر خواست تا با حفظ وحدت و یکپارچگی خود از دستاوردهای این انقلاب حمایت کنند.

بدیع گفت: جماعت اخوان المسلمون از تمام مصری‌ها می‌خواهد، تمام تلاش خود را برای حمایت از انقلابشان به کار گیرند که به وسیله خون عزیزانشان به دست آمده است.

بدیع با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای از بین بردن انقلاب از سوی دشمنانمان ادامه دارد، تاکید کرد:ما نیز در برابر این تلاش‌ها می‌ایستیم و هیچ وقت به عقب بازنمی‌گردیم.

در این میان عمرو موسی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر و دبیرکل سابق اتحادیه عرب در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نسبت به سوء مدیریت و اقدامات نگران‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد و گفت: هرگونه اقدام نگران‌کننده در برگزاری و اداره انتخابات ریاست جمهوری به آشوب بلند مدت در مصر می‌انجامد که کنترل آن سخت خواهد بود.

عمرو موسی که بر اساس نظرسنجی‌های سوال برانگیز مصری پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی در این کشور عنوان شده، با اشاره به نامزدی عمر سلیمان و احمد شفیق،‌ آخرین نخست‌وزیر مبارک در این انتخابات گفت که نامزدی این دو سوالات بسیاری را بر می‌انگیزد.

وی ادامه داد: ملت مصر همچنان انقلاب خود را حفظ کرده و از آن حمایت خواهد کرد.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب با اعلام مخالفت خود با کنار گذاشتن کاندیداهای جریان‌های اسلام‌گرا از رقابت‌های انتخاباتی مصر گفت: تنها ملت مصر است که حق دارد، رئیس جمهور خود را به شکلی کاملا دموکراتیک انتخاب کند و باید همه در این رقابت‌ها شرکت کنند تا مردم یکی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

عمرو موسی ادامه داد: رئیس جمهور آینده مصر هر کسی که باشد باید با گروه اکثریت حاکم بر پارلمان همکاری کند و منافع عالی مصر را اولویت خود قرار دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول