اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای بوشهر:

بیش از 1400 حلقه چاه در دشتی پروانه بهره‌برداری دارند

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: هزار و 445 حلقه چاه در شهرستان دشتی دارای پروانه بهره برداری آب شرب، کشاورزی و صنعت هستند.

بیش از 1400 حلقه چاه در دشتی پروانه بهره‌برداری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حسین باشی‌زادگان پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه آب و کشاورزی دشتی یادآورشد: 445 حلقه چاه غیرمجاز در دشتی وجود دارد و حدود 500 نفر متقاضی پروانه حفاری هستند و در نوبت بسر می‌برند.

باشی‌زادگان خاطر نشان کرد: سال 88 در دشتی 188 میلی متر، سال 90، 178 میلی‌متر و در سال جاری 113 و نیم میلی متر بارندگی داشته‌ایم.

باشی زادگان ادامه داد: رودخانه‌های فصلی و دائمی، بندهای انحرافی و سد مخزنی و موقعیت خاص جغرافیایی از ظرفیت‌های مناسب برای کشاورزی است.

وی به پیشرفت‌های بزرگ کشاورزی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: توسعه زیر ساخت‌ها و پیشرفت حاصل شده در عرصه کشاورزی با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

این مقام مسئول افزود: پوشش بتنی 355 کیلومتر از 367 کیلومتری کانال‌های چهار شبکه آبیاری و زهکشی استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری تجاوز به حریم دریا و رودخانه را از دیگر مشکلات اساسی این شرکت دانست و اظهار داشت: قانون جامعی در مورد برخورد با متخلفین به حریم دریا و رودخانه‌ها تدوین شده است، ولی حفاظت از حریم و بستر دریا و رودخانه‌ها ی استان بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

وی همکاری و تبادل اطلاعات با گروه‌های نظارت و بازرسی حوزه‌های مجاور را از دیگر وظایف این گروه‌ها برشمرد و تصریح کرد: منابع آبی به عنوان یک سرمایه‌ای ملی و محدود است که به همه نسل‌ها تعلق داشته و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود.

معاون حفاظت و بهره برداری ادامه داد: جمع‌آوری اطلاعات و مدارک لازم برای تشکیل پرونده برای اشخاصی که مبادرت به حفر چاه غیرمجاز یا عدول از مفاد پروانه صادره می‌کنند اعم از مالک چاه و یا مالک حفاری، از دیگر وظایف گروه‌های گشت و بازرسی است.

باشی زادگان تصریح کرد: افزایش روز افزون جمعیت و نیاز مبرم به آب از یک سو و محدودیت منابع از سوی دیگر توازن موجود را برهم زده به طوری که شاهد کاهش گسترده منابع آب در استان هستیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول