اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

استرداد و فسخ قرارداد 3200 هکتار از اراضی واگذاری در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از استرداد و فسخ قرارداد سه هزار و 221 هکتار از اراضی واگذاری در استان خبر داد و گفت: دیگر در قالب غیر ضوابط و برای رانت‌خواری زمین به کسی داده نمی‌شود.

استرداد و فسخ قرارداد 3200 هکتار از اراضی واگذاری در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه هیئت نظارت ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع سازمان اظهار کرد: هیئت نظارت جهادکشاورزی استان (موضوع ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع) ظرف 20 ماه گذشته منتهی به 29/12/1390، در خصوص 3 هزار و 221 هکتار از اراضی ملی واگذاری شده در سطح استان به علت عدم اجرای طرح، رای به استرداد داده است.

وی افزود: قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور اشعار می‌دارد به منظور نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی و دامپروری و سایر طرح‌های غیرکشاورزی و تشخیص تعلل یا تخلف و عذر موجه یا غیرموجه مجریان طرح‌ها از مفاد قرارداد و تعیین درصد عملیات انجام شده طرح‌های مزبور، هیئت سه نفره نظارت با حکم وزیر جهادکشاورزی مرکب از رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و یک نفر کارشناس در رشته مربوط به طرح تشکیل می‌شود و در موارد خلاف بیّن، نسبت به فسخ واگذاری یا تمدید، تعیین مهلت و یا استرداد زمین تصمیم‌گیری می‌کند.

رئیس هیئت نظارت ماده 33 با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور جلسات متعدد و مستمر در خصوص پرونده‌های مطروحه تشکیل شده است، گفت: صدور حکم بر استرداد اراضی در اراضی واگذاری طرح اجرا نشده در سطح بیش از 3 هزار و 221 هکتار از جمله مهم‌ترین اقدامات این هیئت در سازمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این هیئت گام بسیار مهم و اساسی در ساماندهی و چگونگی مقابله و پیشگیری از اقدامات مجرمانه و کاهش زمینه‌های تخلف است، اضافه کرد: عملکرد سازمان تنها در زمینه بازگرداندن هکتارها اراضی دولت و حفظ میلیاردها تومان سرمایه ملی نیست بلکه پیشگیری از وقوع زمین‌خواری بهترین دستاوردهای این هیئت است که بی‌شک تسریع در اخذ سند مالکیت انفال با همکاری مؤثر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، پیگیری قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی و تعیین حد نصاب‌های فنی و اقتصادی و پیگیری و اجرای قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جمله اقدامات سازمان در 20 ماه گذشته بوده است.

محمدیان با اشاره به اینکه اراضی استان سرمایه‌ای ملی بی‌بدیل و غیرقابل افزایش است، گفت: بی‌شک انفال به‌ویژه جنگل‌ها و مراتع موهبتی است که به‌عنوان امانت الهی از نسل‌های گذشته به ما منتقل شده و ما نیز باید به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی این امانت را ضمن بهره‌برداری اصولی و پایدار، حفظ کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه چگونگی حفظ و توسعه منابع طبیعی تجدید شونده ملاک اصلی توسعه پایدار است، اضافه کرد: در فرآیند رشد و تعالی استان، حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه و اصولی از آب و خاک و پوشش گیاهی بستر حیات و توسعه پایدار بوده و باید یادآوری کنم به ازای هر هکتار زمین کشاورزی که از مدار تولید خارج می‌شود هشت تن از تولید محصول کاسته می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه به دلیل نظارت‌های صورت گرفته، دیگر در قالب غیر ضوابط و برای رانت‌خواری زمین به کسی داده نمی‌شود، افزود: واگذاری زمین تنها به افرادی صورت می‌گیرد که کننده کار باشند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول