اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرز اینچه‎برون انجام گرفت

بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه‎آهن ایران - ترکمنستان

خبرگزاری فارس: عصر شنبه پروژه راه آهن گرگان – اینچه‎برون مورد بازدید سید قلی‎اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هیئت همراه قرار گرفت.

بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه‎آهن ایران - ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، در این بازدید که با حضور جواد قناعت استاندار گلستان و عبدالعلی صاحب‎محمدی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

مدیر عامل راه آهن کشور ابراز امیدواری کرد که طبق توافق فی‌مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان این پروژه ظرف شش ماه مورد بهره‎برداری قرار بگیرد.

وی با توجه به اهمیت و نقش این خط آهن در ترانزیت کالا با کشورهای حاشیه دریای خزر، بر ضرورت رفع موانع موجود و تسریع در اجرایی شدن این پروژه تاکید کرد.

صاحب‌محمدی با اشاره به اهمیت این محور ریلی برای کشورهای قزاقستان، ایران و ترکمنستان گفت: با احداث این خط آهن کشور، ایران در مسیر حمل کالاهای ترانزیتی قزاقستان و ترکمنستان که پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 20 میلیون تن باشد، قرار می‌گیرد.

مدیرعامل راه آهن کشور افزود: تاکیدات ویژه‌ رئیس‌جمهور، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشته که برای رفع معارضات این پروژه پیرامون منابع طبیعی و محیط زیست و خرید املاک مردم، تمام دستگاه‎های اجرایی، همکاری کامل و تنگاتنگی داشته باشند تا این پروژه تا شش ماهه سال جاری با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

این مسئول ابراز داشت: طول این پروژه 940 کیلومتر است که به صورت مشترک بین کشورهای ایران ترکمنستان و قزاقستان در دست اجرا است.

به گفته وی بخش اعظم این پروژه حدود 700 کیلومتر در داخل قزاقستان قرار داشته و حدود 150 کیلومتر از آن در داخل کشور ترکمنستان و طول آن در ایران نزدیک به 94 کیلومتر است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول