اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک هفته خوب دیگر برای فوتبال تبریز

شکوفه‌های بهاری بر رخسار فوتبال تبریز

خبرگزاری فارس: یک هفته خوب دیگر برای فوتبال تبریز رقم خورده و شکوفه‌های بهاری بر رخسار فوتبال تبریز نمایان شدند.

شکوفه‌های بهاری بر رخسار فوتبال تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته سی‌ام لیگ برتر و هفته بیست و پنجم لیگ آزادگان تیم‌های تبریزی صاحب دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده و یک هفته خوب برای فوتبال تبریز را رقم زدند.

خبرگزاری فارس ضمن تجزیه و تحلیل نتایج این هفته مسابقات، احتمالات هفته‌های پایانی رقابت‌ها را نیز رصد کرده است.

تراکتورسازی به دنبال برآورده کردن آرزوی هواداران

پیروزی دو بر صفر تراکتورسازی بر فولاد خوزستان از دو حیث برای این تیم اهمیت داشت:

اول انتقام شکست دور رفت از شاگردان مجید جلالی و مهم‌تر از آن کاستن فاصله امتیازات با سپاهان اصفهان و باقی‌ماندن در کورس قهرمانی لیگ برتر بود.

تراکتورسازی که هفته گذشته در تبریز از پس فجرسپاسی شیراز بر نیامده بود، این هفته موفق شد تیم فولاد خوزستان را با دو گل سیاوش اکبرپور و فلاویو لوپز با شکست بدرقه کند.

خبرگزاری فارس هفته گذشته بعد از تساوی تراکتورسازی به تماشاگرسوزی این تیم پرداخته بود و در عمل شاهد کاهش تماشاگران تراکتورسازی از 80 هزار نفر بازی فجرسپاسی به 30 هزار نفر بازی فولاد خوزستان بودیم.

تراکتورسازی تبریز در چهار هفته باقی‌مانده این مسابقات دو بازی خارج از تبریز برگزار خواهد کرد و دو بازی میزبان است.

این تیم به ترتیب هفته آینده در تهران مهمان راه‌آهن بوده و سپس در تبریز از پرسپولیس تهران پذیرایی خواهد کرد، یک هفته بعد مهمان تیم مس سرچشمه سقوط کرده خواهد بود و بالاخره در هفته پایانی مصاف دیدنی با تیم ملوان بندرانزلی در ورزشگاه یادگار امام خواهد داشت.

شانس تراکتورسازی برای قهرمانی زمانی بیشتر می‌شود که دو تیم استقلال و سپاهان در همین زمان فشرده باید دو بازی نیز در جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا برگزار کنند و این بهترین فرصت برای تراکتورسازی برای پیشی گرفتن از این دو تیم  است.

حریفان سپاهان در چهار هفته باقیمانده به ترتیب فولاد خوزستان، شاهین بوشهر، ذوب‌آهن اصفهان و مس سرچشمه کرمان هستند. استقلال نیز در هفته‌های پایانی به مصاف تیم‌های شاهین بوشهر، شهرداری تبریز، نفت آبادان و نفت تهران می‌رود که به نسبت سپاهان از حریفان راحت‌تری روبه‌رو خواهد شد.

در حال حاضر سپاهان با 59 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های استقلال تهران با 58 و تراکتورسازی تبریز با 56 امتیاز تیم‌های دوم و سوم جدول هستند.

شهرداری تبریز برادری خود را چگونه ثابت خواهد کرد

شهرداری تبریز بعد از شکست روزهای نخست سال 91 به تیم صبای قم، دو امتیاز شیرین را از دو بازی خارج از خانه کسب کرده و شانس خود برای فرار از منطقه سقوط را حفظ کرده است.

شهرداری تبریز ابتدا در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به تساوی دو بر دو دست یافته و هفته گذشته نیز در تهران مقابل نفت این شهر با تساوی بدون گل میدان را ترک گفت.

شهرداری تبریز در هفته سی و یکم مقابل مهربان‌ترین حریف‌اش در تاریخچه بازی‌های خود قرار می‌گیرد و امیدوار است بتواند روند برتری‌های خود مقابل نفت آبادان را حفظ کرده و به سه امتیاز شیرین دست یابد.

شهرداری بعد از این بازی برای برگزاری سخت‌ترین بازی خارج از خانه خود روانه تهران می‌شود تا مقابل استقلال قرار گیرد، توقف استقلال ضمن افزایش شانس تیم شهرداری تبریز، خوشحالی هواداران تراکتورسازی را نیز به همراه خواهد داشت باید منتظر ماند و دید شهرداری برادری خود با تراکتورسازی را در این بازی چگونه ثابت خواهد کرد.

شهرداری بعد از بازی با استقلال در تبریز میزبان تیم فجرسپاسی بوده و در بازی آخر خود در رشت مقابل داماش قرار خواهد گرفت.

شهرداری تبریز اگر بتواند در چهار بازی باقیمانده خود 10 امتیاز بگیرد، ماندنش حتمی خواهد بود، اما کسب هشت امتیاز که شامل دو پیروزی خانگی بر تیم‌های نفت آبادان و فجرسپاسی و دو تساوی خارج از خانه مقابل استقلال تهران و داماش گیلان، می‌تواند این تیم را برای ماندن در لیگ برتر امیدوار نگه دارد.

ماشین‌سازی، غیبتی که  16 سال به درازا کشیده است

ماشین‌سازی که تجربه هفت هفته صدرنشینی در دور رفت را به همراه داشت با نتایج متزلزل خود در دور برگشت موقعیت خود در رده نخست را از دست داده و حتی برای پلی‌آف نیز امیدهایش رو به کاهش بود.

بعد از شکست خانگی ماشین‌سازی مقابل نساجی قائمشهر تقریبا شانس صعود این تیم به‌عنوان تیم دوم نیز به حداقل کاهش یافته بود.

اما ماشین‌سازی در دو هفته گذشته با نتایج درخشان خود مجددا به صف تیم‌های مدعی بازگشته و تنها 90 دقیقه تا صعود به بازی حذفی فاصله دارد.

ماشین‌سازی ابتدا برق را در شیراز با دو گل مغلوب کرده و در بازی حساس هفته گذشته نیز با یک گل شاگردان اکبر میثاقیان را شکست داد.

این در حالی بود که ماشین‌سازی در دور رفت در مقابل این دو حریف تنها دو امتیاز کسب کرده بود. ماشین‌سازی برای صعود باید در یزد تربیت این شهر را شکست دهد تا بدون دغدغه از سایر نتایج، حریف تیم ایران جوان بوشهر شود.

ماشین‌سازی سال گذشته در یزد مقابل همین تیم تا دقیقه 94 پیش بود که در نهایت به تساوی رضایت داد.

قدیمی‌ترین تیم فوتبال تبریز در آستانه بازگشت به جمع تیم‌های بزرگ کشور است، غیبتی که  16 سال به درازا کشیده بود.

گسترش فولاد تبریز در لیگ یک ماندنی شد

گسترش فولاد تبریز با وجود شکست از تیم ابومسلم مشهد، ماندنش در لیگ یک حتمی شد این اتفاق به سبب باخت تیم‌های مس سرچشمه و پیام مخابرات شیراز میسر شد.

گسترش فولاد که در نیم فصل در انتهای جدول قرار داشت و کمترین امید برای ماندن این تیم وجود داشت در سایه شجاعت مدیرانش در کنار گذاشتن دو مربی صاحب نام و اعتماد به یک مربی جوان و عملکرد عالی وی، ماندن خود در لیگ یک را حتمی کرد.

حفظ امتیاز گسترش فولاد تبریز زمانی از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم این تیم تنها یک هفته باقی‌مانده در مسابقات برای حضور در لیگ دسته اول اعلام آمادگی کرده و در همین مدت کم به جذب نفرات پرداخت.

سال گذشته مسئولان گسترش فولاد تبریز به دلیل اجحافی که در بازی مقابل نساجی قائمشهر به این تیم شده بود، قصد حضور در مسابقات را نداشته و تمام بازیکنان خود را آزاد اعلام کرده و رضایت‌نامه صادر کرده بودند که در یک هفته مانده به آغاز این رقابت‌ها زنوزی رئیس هیئت مدیره شرکت گسترش فولاد تبریز اعلام کرد که به احترام هواداران در مسابقات حضور خواهیم یافت.

در همین مدت اندک جمع‌آوری تیمی دیگر بسیار مشکل بود و به همین سبب ماندن گسترش فولاد در لیگ یک موفقیت خوبی برای این باشگاه به حساب می‌رود.

.................................

گزارش از فرهاد فرهادپور

.................................

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول