اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار

تراز تجاری اردبیل افزایش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای اولین بار تراز تجارت استان اردبیل افزایش چشمگیری یافته است.

تراز تجاری اردبیل افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار داشت: میزان صادرات استان در سال گذشته بالغ بر 101 میلیون دلار بوده که بیشتر از طریق گمرک بیله‌سوار این صادرات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با صادرات این میزان کالا و خدمات شاهد آن بودیم که در استان اردبیل برای اولین بار صادرات ما بیشتر از واردات بوده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: 20 میلیون دلار کالای صادراتی بیش از واردات داشتیم که این نشان‌دهنده تلاش مثبت و سازنده صادرکنندگان در ارایه محصولات متنوع خود بوده است.

این مسئول اضافه کرد: تراز مثبت صادرات استان نسبت به سال‌های گذشته 35 درصد بوده که این روند امسال با گستره تنوع محصولات صادر شده ادامه می‌یابد.

وی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان را سیب‌زمینی، عسل، مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزئینی و ماشین‌آلات توصیف کرد و بیان داشت: در کنار آن برای اولین بار شاهد صادرات کالاهایی چون آبمیوه، مصنوعات آهن و چدن و عایق حرارتی از استان اردبیل بودیم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ در مجموع بیش از 60 قلم کالا از گمرکات استان اردبیل به کشورهای دیگر صادر شده که نشان از اهتمام جدی برای تنوع محصولات صادر شده و ایجاد رغبت بیشتر در این کار است.

عظمایی در ادامه افزود: در کنار تنوع اقلام صادراتی در حوزه صادرات نیز شاهد تنوع کشورهای هدف بودیم به طوری که کالاهای صادر شده استان راهی کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق در حوزه قفقاز نظیر آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و بلاروس بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این‌که امسال نیز یکی از اولویت‌های اساسی توجه به افزایش صادرات و کاهش واردات آن هم به شکل مصرفی می‌باشد، تصریح کرد: در تحقق شعار امسال به جد از تولید داخلی حمایت می‌کنیم و سعی داریم بستر صادرات کیفی این محصولات را نیز شایسته و مطلوب فراهم آوریم.

عظمایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در یک حرکت جمعی با حضور فعالان عرصه‌های کالا و خدمات به دنبال افزایش صادرات هستیم و معتقدیم صادرات استان در گرو پشتیبانی خوب از سوی تولیدکنندگان و صنعتگران عرصه‌های مختلف است.

وی حمایت دولت را نیز از بخش صادرات و دفاع از حق و حقوق تولیدکنندگان را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه یک بسترسازی خوب و آبرومندانه‌ای را شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول