اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم:

15 هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای دفاعی دانش‌آموزی شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم از شرکت 15 هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای مرحله سوم دفاعی دانش‌آموزان خبر داد.

15 هزار دانش‌آموز قمی در اردوهای دفاعی دانش‌آموزی شرکت می‌کنند

محمدعلی مختاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت ایجاد آمادگی‌های رزمی در جوانان اظهار داشت: درس آمادگی دفاعی به همین منظور در دروس دبیرستان گنجانده شده تا هر جوانی از حداقل‌های مهارت‌های دفاعی در جریان گذراندن این درس در دبیرستان بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: درس آمادگی دفاعی که در مقطع دوم دبیرستان به دانش‌آموزان آموزش‌هایی می‌دهد که در افزایش توانمندی‌های رزمی مؤثر است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم ابراز داشت: این درس از دو بخش نظری و عملی تشکیل می‌شود که در بخش نظری مباحث کتاب درسی آمادگی دفاعی در کلاس‌ها تدریس می‌شود اما در بخش عملی دانش‌آموز باید عملا با سلاح و تجهیزات نظامی آشنا شود.

وی اضافه کرد: در این راستا اردوهای عملی مرحله سوم درس آمادگی دفاعی امروز طی مراسمی در پادگان خیبر آغاز شد.

مختاران گفت: این اردوها برای دانش‌آموزان پسر در پادگان‌ها و برای دانش‌آموزان دختر در آموزشگاه‌هایی که امکانات لازم را داشته باشند، برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در طی این اردو کار کردن با سلاح و نحوه باز و بسته کردن آن برای دانش‌آموزان تشریح شده و دانش‌آموزان با مراقبت مربی‌های آمادگی دفاعی با سلاح‌های گرم آشنا می‌شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان قم افزود: تمام دانش‌آموزان دوم دبیرستان در سطح استان قم در این اردوها شرکت می‌کنند که این تعداد به 15 هزار دانش‌آموز می‌رسد.

وی عنوان کرد: مراسم افتتاحیه این اردوها صبح امروز در پادگان خیبر با حضور جانشین فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برگزار شد و مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم به تبیین اهمیت دفاع در فرهنگ اسلامی پرداخت.

مختاران در پایان خاطر نشان کرد: این اردوها که در سطح چهار ناحیه آموزش و پرورش برگزار می‌شود تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول