اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

وزیر ارشاد به اعتراضات توجه کرده و مشکلات را رفع کند

خبرگزاری فارس: یکی از استاد حوزه علمیه قم گفت: امیدوارم وزیر ارشاد نسبت به اعتراضات صورت گرفته توجه داشته و در راستای برطرف کردن مشکلات گام بردارد.

وزیر ارشاد به اعتراضات توجه کرده و مشکلات را رفع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی «حکیم میرفندرسکی» اظهار کرد: چنانچه بتوان در وزارت ارشاد برنامه‌هایی را پیاده کرد که برداشت‌های مفیدی برای جامعه داشته باشد، کار ارزنده‌ای صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضرورت سامان‌دهی اقدامات فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید در هر منطقه و با توجه به مفاخر مذهبی و علمی، آثار آنها را زنده کرده و این وظیفه را به بهترین نحو انجام دهیم.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: طبرستان منطقه‌ای دانشمندپرور و برجسته در تمام طول تاریخ ایران زمین بوده و مرحوم میرفندرسکی نیز از جمله این مشاهیر است.

وی با بیان اینکه میرفندرسکی عالمی بود که مورد عنایت خداوند قرار داشت گفت: باید مناطقی را در کشور به نام وی و از این دست دانشمندان قرار داد و از آنها تجلیل کرد.

علوی گرگانی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «هر کس توسط پدر و مادرش تربیت نشود، روزگار او را تربیت خواهد کرد» و از اینجا معلوم می‌شود که باید شرایط جامعه و روزگار را درک کرد وگرنه جامعه، انسان را ادب می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تجلیل از افتخارات علمی و مذهبی کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عظمت و جلال امام خمینی(ره) موجب شده بود که در اوایل پیروزی انقلاب، میزان تقاضا برای ورود به حوزه علمیه افزایش یابد بنابراین تقدیر و شناساندن چهره‌های برتر علمی، موجب میل و رغبت جوانان و عموم افراد جامعه به سمت علم و دانش می‌شود.

وی با اشاره به برخی اعتراضات نسبت به عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم وزیر ارشاد نسبت به این مسائل توجه داشته و در راستای برطرف کردن مشکلات گام بردارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول