اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خبر داد

احداث بنیاد مطالعاتی میرفندرسکی در زادگاه این دانشمند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: بنیاد مطالعاتی حکیم میرفندرسکی با هدف جمع‌آوری آثار این دانشمند و ایجاد مرجع پژوهشی مناسب احداث خواهد شد.

احداث بنیاد مطالعاتی میرفندرسکی در زادگاه این دانشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی در قم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از مفاخر و مشاهیر علمی و دینی هر منطقه است.

وی افزود: استان گلستان نیز مانند سایر مناطق کشور دارای مفاخری است که تجلیل و تقدیر از آنها به عنوان وظیفه‌ای همگانی به ویژه برای مردم این منطقه مطرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی از جمله مفاخر استان گلستان محسوب می‌شود که باید به نحو شایسته‌ای مورد تقدیر واقع شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه در این زمینه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همایش ملی حکیم میرفندرسکی با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه آزاد واحد آزادشهر برگزار خواهد شد.

منتظری با بیان اینکه انجمن مفاخر کشور و پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی نیز در برگزاری این همایش همکاری خواهند داشت ابراز کرد: فراخوان این همایش از هشت ماه قبل در سراسر کشور به ویژه در مراکز علمی توزیع شده و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: انجام پیش همایش‌های مردمی یکی از ابتکارات این همایش است که به طور کامل از ظرفیت‌های بومی و مردمی بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به انجام کارهای مربوط به این پیش همایش‌ها به صورت داوطلبانه توسط مردم گفت: در هر یک از این موارد یکی از اساتید به بررسی ابعاد شخصیتی حکیم میرفندرسکی می‌پردازد ضمن اینکه سعی کرده‌ایم این پیش همایش‌ها جنبه دولتی نداشته باشند.

منتظری ادامه داد: یکی دیگر از برکات این همایش، احداث بنیاد مطالعاتی حکم میرفندرسکی در زادگاه این دانشمندان مسلمان است که مردم منطقه نیز از این تصمیم استقبال کرده و بیش از پنج هکتار زمین در اختیار این امر قرار داده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اظهار امیدواری به اینکه بنیاد مطالعاتی میرفندرسکی بتواند فعالیت‌های عظیم علمی داشته باشد گفت: با احداث این مرکز، تمام آثار علمی این دانشمند بزرگ در داخل و خارج کشور جمع‌آوری شده و مرجعی مناسب برای پژوهشگران به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول