اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بهار سبز باشت زیر گرد و غبار خاکستری شد

خبرگزاری فارس: ریزگردها و آلاینده‌های هوا که گاه تا 16 برابر حد مجاز رسیده مردم شهرستان باشت را در آستانه نوروز خانه‌نشین کرده است.

بهار سبز باشت زیر گرد و غبار خاکستری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت در حالی که مردم این شهرستان خود را برای نوروز آماده می‌کنند گرد و غبار شدید زودتر از نوروز به باشت رسید.

وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار و ریزگردها باعث شده مردم حتی برای خرید مایحتاج نیز نتوانند از خانه خارج شوند.

میهمان ناخوانده این روزهای استان به ویژه شهرستان باشت که از دو روز پیش وارد شده است بر زندگی روزمره مردم و کار در ادارات اثر گذاشته و آلایندگی شدید هوا و وجود ریزگردها و گرد و خاک زندگی را به کلی با مشکل مواجه کرده است.

وجود ریزگردها و گرد و خاک چهره‌ای بسیار نازیبا برای بهار معروف شهر باشت به ارمغان آورده و درختان و خودروها و طبیعت سرسبز باشت رنگ خاکستری به خود گرفته‌اند.

در شرایطی که همه ساله در این روزها به دلیل بهار زودرس و طبیعت سرسبز و دل‌انگیز مردم شهرستان باشت به دامان طبیعت می‌رفتند، ولی امسال گرد و غبار همه را خانه‌نشین کرده است.

ریزش گرد و خاک که امروز نیز ادامه دارد باعث شده بار دیگر چشم مردم از شدت سوزش و خارش به هم دوخته شود.

 * آلودگی هوا زندگی را مختل کرده است

یکی از شهروندان باشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: وجود گرد و خاک زندگی را در این شهر دشوار کرده و بارش شدید گرد و خاک و وزش باد که از دو روز پیش آغاز شده مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

هومن حسنی افزود: به دلیل وجود گرد و خاک تردد مردم در شهر بسیار کم شده و مردم به جز برای موارد ضروری ترجیح می‌دهند در خانه بمانند.

 *  گرد و غبار باعث کاهش دید افقی شده است

 یکی از رانندگان شهرستان باشت از وجود شدید گرد و غبار در باشت ابراز نگرانی کرد.

نوید پناهی با بیان اینکه وجود شدید گرد و خاک باعث کاهش دید شده است، ابراز داشت: به دلیل وجود ریزگردها و گرد و خاک دید افقی به کمتر از 400 متر کاهش یافته به طوری که رانندگی بسیار سخت و دشوار شده و احتمال برخورد خودروها به یکدیگر بسیار زیاد است.

وی بیان داشت: ریزش زیاد گرد و خاک باعث شده سطح درختان، خودروها و منازل از خاک پوشیده شود.

 * گرد و خاک تنفس را سخت کرده است

 یکی دیگر از شهروندان باشت در حالی که ماسکی بر صورت خود داشت گفت: وجود گرد و خاک و آلایندگی شدید هوا باعث شده نفس کشیدن نیز سخت شود و مردم با مشکلات تنفسی مواجه شوند.

میثم موسوی ابراز داشت: شدت گرد و خاک به حدی است که با استشمام هوا به راحتی حس چشیدن و استنشاق گرد و خاک برای همه مردم وجود دارد.

وی از مسئولان مربوطه خواست برای حل مشکل و جلوگیری از پدیده جوی گرد و خاک چاره‌اندیشی کنند.

 * آلایندگی هوا 16 برابر حد مجاز

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های گچساران و باشت نیز اظهار داشت: پدیده جوی گرد و خاک از دو روز پیش وارد این شهرستان شده است.

عبدالله دیانتی با بیان اینکه میزان آلایندگی هوا در شهرستان‌های باشت و گچساران هم‌اکنون 2 هزار و 430 میکروگرم بر متر مکعب است، ابراز داشت: این میزان 16 برابر حد استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: میزان استاندارد آلایندگی هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

 * افراد مسن و خردسالان در خانه بمانند

رئیس اداره محیط زیست گچساران و باشت با بیان اینکه این میزان آلایندگی هوا خطرناک است و تنفس را سخت می‌کند از افراد مسن، خردسال و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی خواست از خانه خارج نشوند.

دیانتی از مردم خواست از تردد در مکان‌های روباز و فضای بیرون جز در موارد ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پدیده جوی گرد و خاک منشاء خارجی دارد و از کشورهای عراق و عربستان وارد خاک ایران می‌شود، ابراز داشت: در صورت پایداری هوا این پدیده در چند روز آینده در منطقه وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول ابراز داشت: مقایسه میزان آلایندگی در دیروز و امروز نشان می‌دهد میزان آلایندگی رو به افزایش است.

------------------------

گزارش از: میلاد نظری

-----------------------

 انتهای پیام/ک10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول