اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

خلخال از توسعه نیافتگی راه‌ها رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: شهرستان خلخال همچنان از توسعه نیافتگی و عقب‌ماندگی در حوزه راه‌ها رنج می‌برد.

خلخال از توسعه نیافتگی راه‌ها رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی جمعه شب در نشست مشترک با منتخب مردم خلخال در مجلس نهم شورای اسلامی به منظور بررسی مشکلات شهرداری خلخال اظهار داشت: این شهرستان با توجه به اینکه یکی از معابر اصلی تردد مسافران و گردشگران به استان اردبیل است همچنان از کمبود و نبود زیرساخت‌های حوزه راه رنج می‌برد که ضرورت دارد در این زمینه یک تدبیر درست و برنامه دراز مدت تدارک دیده شود.

وی توجه به عمران شهری را از ضروریت‌ها خواند و اضافه کرد: مردم با مساعد شدن شرایط جوی خواستار توجه بیشتر شهرداری به آسفالت معابر و کوچه‌ها، توسعه فضای سبز، احداث پارکینگ‌های مختلف و همچنین توجه جدی به رفت و روب شهری هستند که شهرداری در این زمینه بایستی فعالیتی جدی انجام دهد.

فرماندار خلخال گفت با اشاره به اینکه این شهرستان اولین شهرستان ایران در زمینه تولید محصولات ارگانیک است تصریح کرد: شهرستان خلخال دارای 19 رودخانه دائمی و 19 رودخانه فصلی است که عملا ما نمی‌توانیم استفاده‌ای از آب‌های سطحی بکنیم چرا که هیچ سدی در شهرستان خلخال نداریم ولی جدیدا سد بفراجرد در دست عملیات اجرایی است و در کل  320 میلیون متر مکعب آب سالانه از حوزه شهرستان خلخال خارج شده و  وارد حوزه‌های آبریز سایر استان ها می شود

عبداللهی با یادآوری موقعیت طبیعی و جغرافیایی شهرستان خلخال و استعدادهای بالقوه خلخال و قدمت 80 ساله این شهرستان گفت: عمده عقب‌ماندگی شهرستان خلخال  در حوزه راه‌هاست.

وی افزود: هر چند شهرستان خلخال همزمان با شهرستان کرج دارای فرمانداری بوده اما توسعه چندانی در حوزه‌های مختلف نیافته است.

فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان خلخال از لحاظ گردشگری دارای 14 سایت توسعه گردشگری می‌باشد که از معروفترین آنها سایت گردشگری اندبیل خلخال، سایت گردنه الماس، سایت آقداغ خلخال و منطقه حفاظت شده آقداغ سایر و ازناو خلخال می‌باشد.

عبداللهی اضافه کرد: این شهرستان دارای توانمندی‌های فراوانی در خصوص توسعه زیرساخت‌های گردشگری است و ما در تلاش هستیم با جذب سرمایه‌گذار و حمایت از آنها زیرساخت‌های توسعه‌ای را در شهرستان خلخال فعال سازیم.

عبداللهی بیان داشت: رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود چای از پرآب‌ترین رودخانه‌های کشور و استان هستند که عملا نبود سد سبب شده تا نتوانیم استفاده مفیدی از منابع آبی در راستای توسعه کشاورزی کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: کوه آقداغ دومین و مرتفع‌ترین کوه بعد از کوه سبلان است که در بالادست‌های آن همیشه برف به چشم خورده و در پایین دست‌های آن در کنار رودخانه قزل‌اوزن و روستای نمهیل ما شاهد رویش انار، انجیر و توت هستیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول