اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

امانتداری و توانمندی در عزل و نصب‌ها رعایت شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در عزل و نصب‌ها امانتداری و توانمندی افراد را در نظر بگیرند.

امانتداری و توانمندی در عزل و نصب‌ها رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ما از منتخبان مردم به خاطر تشکیل مجمع نمایندگان استان و حرکت با وفاق و همدلی بیشتر برای برآورده کردن مطالبات و خواسته‌های مردم قدردانی می‌کنیم و به یقین جلسات مشترک ما با نمایندگان مجلس نهم ادامه می‌یابد و به یقین خواسته‌ها و مطالبات مردم را از آنها درخواست می‌کنیم.

وی در ادامه خطبه‌ها تصریح کرد: اگر نمایندگان قصد ورود به عزل و نصب‌ها را دارند باید روی دو موضوع تقوا و امانتداری در کنار توانمندی حساس باشند چرا که برای مردم استان فرقی نمی‌کند مدیر توانمند از خطه مغان، خلخال، گرمی، مشگین یا اردبیل باشد بلکه بیشتر دوست داریم فرد انتخاب شده شایسته، لایق و توانمند باشد.

 

علما چشم و چراغ مردم هستند

عاملی در ادامه از علما و روحانیان به عنوان چشم و چراغ ملت یاد کرد و افزود: در آستانه سالگرد رحلت دو عالم ربانی استان آیت‌الله مروج و حجت‌الاسلام عبدالرحیم جعفری قرار داریم که با تمام همت و سعه‌صدر خود تلاش کردند تا دینداری و حاکمیت قرآن در جامعه ما رسوخ پیدا کند.

این مسئول نقش این دو بزرگوار را در حرکت معنوی و رو به رشد اردبیل بی‌بدیل و تأثیرگذار خواند و خاطر نشان کرد: به یقین تلاش این علما به تعمیق فرهنگ و مدنیت این مردم کمک کرده و سبب شده است تا آنها با معامله با خداوند در حق مردم پدری کرده و هدایت آنها را به سرمنزل مقصود برساند.

 

صیاد شیرازی افتخار ارتش دین‌مدار و مکتبی ایران است

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام شهید صیاد شیرازی اضافه کرد: منافقان تروریست با هدف انتقام از شکست خودشان در عملیات مرصاد این شهید والامقام و فرمانده معنوی و پرتلاش ارتش را به شهادت رساندند و ما به ارتش به خاطر تربیت چنین شخصیت وارسته تبریک می‌گوییم.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل ادامه داد: هیچ وقت ایثارگری، شهادت‌طلبی و تدین این شهید وارسته را فراموش نمی‌کنیم و به یقین ارتش با تربیت چنین شخصیت‌های والامقام بزرگ‌ترین غرور و افتخار را برای مملکت ما به ارمغان آورده است.

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز با اشاره به ترور 17 هزار نفر به دست منافقان گفت: 10 هزار نفر از این تعداد به دست منافقان کوردل ضد انقلاب به شهادت رسیدند در حالی که امروز در نهایت بی‌شرمی و بی‌‌حیایی کشورهای اروپایی و آمریکایی حامی آنها هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران چهره از تزویر و کثافت‌کاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در همدستی با گروهک‌های منافق برداشت و دنیا به ماهیت شعارهای فریبکارانه غرب نظیر دموکراسی، آزادی و حقوق بشر که دست آنها ابزار است، پی بردند.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته ارتش بیان کرد: ارتش غرورآفرین ما با اقتدار خود هرگونه تحرک و دسیسه را از دست دشمن سلب کرده است و امروز ایران اسلامی ما به رغم تهدید کشورهای همسایه و منطقه‌ای در اوج امنیت و آرامش است.

عاملی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتش فائق منطقه یاد کرد و اظهار داشت: ارتش ما امروز با نام بین‌المللی یاد می‌شود چرا که توانسته است با حرکت غرورآفرین خود در آب‌های بین‌المللی و آزاد صلابت این کشور را به رخ بکشد.

 

کنترل قیمت مایحتاج مردم کار سختی نیست که مسئولان از آن ناتوان هستند

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از گرانی‌های اخیر به ویژه در تأمین مایحتاج مردم خاطر نشان کرد: این کار سختی نیست که مسئولان ما چند قلم کالای اساسی و مایحتاج مردم را نتوانند، کنترل کنند و روز به روز با افزایش قیمت آنها مردم در نگرانی و مضیقه افتاده‌اند.

عاملی با اشاره به پشتیبانی و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: خدمتگزاران نظام باید زندگی خود را با شرایط زندگی کم درآمدترین مردم تنظیم کنند تا طعم فقر و نداری را بچشند.

وی خطاب به مدیران اضافه کرد: مدیری که حقوق میلیونی دریافت می‌کند، هرگز نمی‌تواند درد کارمندی که با 300 یا 400 هزار تومان زندگی خود را تنظیم می‌کند، بفهمد و آن را درک کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در کنار همت مسئولان باید کسبه نیز در این امتحان و رسالت سنگین به گونه‌ای حرکت کنند تا مبادا با احتکار و گران‌فروشی مردم به مضیقه بیفتند.

عاملی با قرائت حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) بیان کرد: هر کسبه و بازاری که آرزو کند در یک شبانه‌روز اجناس به گونه‌ای گران شود تا او بتواند چندین برابر سود به جیب بزند عبادت و تمام نیکی‌های او بر باد رفته است چرا که آرزو کرده مسلمانان و امت اسلامی به زحمت بیفتند.

 

شیعه‌کشی توطئه‌ای از سر عجز و ناتوانی استکبار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی بارها با موفقیت‌های خود دشمن نابکار را به زانو درآورده است به طوری که هیچ کشوری نتوانسته است به مانند ایران ابرقدرت‌های جهان را به تسلیم وادار کند.

خطیب جمعه اردبیل افزود: کشورمان بدون تنزل از اصول و اعتقادات خود توانسته است استکبار جهانی را وادار به تسلیم کند و به همین خاطر دشمنان ما با فکر انتقام از ایران به فکر شیعه‌کشی در کشورهای همسایه افتاده‌اند.

عاملی ترویج شیعه هراسی را از اندیشه‌های نامبارک استکبار جهانی توصیف کرد و اظهار داشت: آنها با هدف انتقام از ایران مستقل ما کشورهای اطراف و همسایه ما را به تسلط خود درآورده‌اند و در فکر انتقام از شیعیان هستند.

وی تصریح کرد: این اقدام به ویژه به دست وهابیت چنان گسترده شده است که مراجع عالی‌قدر ما در هفته گذشته خواستار اتحاد مسلمانان علیه آنها شده تا مبادا هویت و اصالت شیعیان و مسلمانان زیر سئوال برود.

عاملی با توصیف نحوه کشتار دسته جمعی شیعیان در یکی از گذرگاه‌های پاکستان خاطر نشان کرد: گروه‌های ضد شیعه نظیر سپاه صحابه و وهابیت با قتل‌عام شیعیان به گونه‌ای اقدام کردند که نه تنها از شأن و مقام انسانیت به دور است بلکه جای تأسف است که نهادهای بین‌المللی، دولت پاکستان و امپراطوری رسانه‌ای غرب حتی در این مورد اظهار نظری نکردند.

امام جمعه اردبیل با محکوم کردن چنین اعمال قبیح اضافه کرد: مزد رسالت نبی مکرم اسلام مودت است نه عداوت چرا که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام خاندان او را به گونه‌های مختلف به شهادت رسانده و دوستداران اهل بیت را نیز بیش از 14 قرن است دچار مضیقه و تنگنا کردند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اسلام در حدیثی که به حضرت علی (ع) یاد داد تا به امت بیان کند تأویل و تفسیر آن را بر عهده انسان‌های صالح گذاشت و خود در تفسیر حدیث بیان شده، ادامه داد: پدر امت من هستم و مولای شما نیز بنده هستم و حتی در دوران رسالت زحمات زیادی کشیدم که باید مزد آن را مردم شایسته و قابل تقدیر بدهند که ما سئوال می‌کنیم ای نبی خدا این چنین رفتار و کشتار در بین امت مزد تو نبوده است.

 

فطرت را دین به فعلیت می‌رساند

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز گفت: شخصیت انسان ترکیبی از طبیعت و فطرت است و اقتضای فطرت انسان را از زمینی بودن به اوج رساندن است تا با پاکی و طهارت بتواند از نفس اماره و شهوات خود را به سمت پاکی بکشاند.

وی افزود: به یقین فطرت را دین به فعلیت می‌رساند و وجود 700 نوع آداب دین اسلام که مبتنی بر کرامت و علمیت انسان است در وجود انسان براساس اقتضای فطرت است.

خطیب جمعه اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: این فطرت پاک انسان است که می‌تواند تقاضای طبیعت و شهوت و نفسانیت را از بین ببرد چرا که نمود فطرت پاک آزادگی و حریت و دوری از ذلت زیستن است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول