اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشتغال زنان عشایر و روستایی

مواد اولیه ورنی در بین شرکت‌های تعاونی گرمی توزیع شد

خبرگزاری فارس: با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال در بین زنان روستایی و عشایری مواد اولیه ورنی در بین شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان این محصول توزیع شد.

مواد اولیه ورنی در بین شرکت‌های تعاونی گرمی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی ظهر امروز در آیین توزیع این مواد و فعال شدن تعاونی‌های زنان عشایر ورنی‌باف در گرمی اظهار داشت: یکی از بسترهای مناسب اشتغال در این مناطق رونق و توسعه صنایع دستی و تولیدات دست بافته‌ها است که در مناطقی از شهرهای مغان به جد تعقیب و پیگیری می‌شود.

عزیز صحرایی تصریح کرد: براساس موافقت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان امور عشایری ایران با هدف حمایت از تعاونی‌های زنان عشایر مواد اولیه تولید ورنی در اختیار زنان بافنده قرار می‌گیرد.

وی فعالیت شرکت تعاونی ورنی‌بافان قشلاق سرو آغاجی و چند شرکت دیگر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: اعضای فعال این شرکت با انگیزه مضاعف به تولید ورنی پرداخت و هم اکنون بازارهای خوب داخلی و خارجی برای تولیدکنندگان این محصول فراهم شده است.

صحرایی هدف از این طرح را ارتقای توانمندی‌های زنان عشایر در فعالیت‌های مشارکتی، مدیریتی، تصمیم‌گیری و اجرا در راستای تعالی و تحکیم بنیان خانواده توصیف کرد و ادامه داد: جامعه عشایری ما از جمله جوامعی است که با روحیه مشارکت‌طلبانه در صدد کارآفرینی و رونق اقتصادی در بین جوامع عشایری و روستایی است.

فرماندار گرمی با یادآوری این‌که از 9 شرکت تعاونی زنان عشایری و چهار صندوق خرده زنان عشایر استان دو مورد در گرمی فعال است، اضافه کرد: بیش از صدها زن عشایر در این شرکت‌ها و صندوق‌های خرده زنان عضویت دارند.

 

راه‌اندازی بانک اطلاعات هنرمندان در اردبیل

به گزارش فارس، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات هنرمندان استان اردبیل خبر داد.

رئوف موسوی گفت: بانک اطلاعات هنرمندان با هدف برقراری ارتباط دو سویه بین ارشاد اسلامی با هنرمندان استان ایجاد می‌شود.

وی صدور کارت شناسایی هنرمندان را از علل راه‌اندازی این بانک اعلام کرد و افزود: ایجاد تسهیل در تعامل هنرمندان از دیگر اهداف راه‌اندازی این بانک است که هنرمندان با ورود به این سامانه قادر می‌باشند اطلاعات مربوط به سوابق فعالیت‌های هنری خود را وارد کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

موسوی همچنین از برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان استان در نیمه اردیبهشت ماه خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره در 14 و 15 اردیبهشت ماه به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی در پایان از عناوین این جشنواره رشته نقاشی، طراحی، تصویرسازی، گرافیک، کاریکاتور، خوشنویسی، نگارگری، حجم، سفال و عکاسی نام برد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول